[Gelistirici] Bilgi Üniversitesi'ndeki forumda alınan geribildirimler

Barış Metin baris at pardus.org.tr
21 Mar 2007 Çar 12:19:33 EET

"Eren KOVANCI" <eren at parduslinux.org>:
> Aynı şekilde bende test için yardım ederim. XFCE kullanmak için
> bilgisayarımda Pardus'un yanında Xubuntu dağıtımını da kullanıyorum.
> Makinem eski değil. 10. ayını bu ay doldurdu. Ancak KDE bana bu makinede
> bile ağır geliyor. XFCE ise uçak motoru gibi çalışıyor :)

Bunu anlamakta gerçekten güçlük çekiyorum. XFCE ile KDE/Gnome uygulamalarını
kullanıp nasıl daha hafif bir masaüstü elde etmeyi başaracağız[1]? Masaüstü
kullanıcısı için bir müzik çalıcısı sunmak zorundayız. Bir ofis yazılımı web
browser, e-posta yazılımı, hızlı mesajlaşma uygulaması vs. vs.. Her biri için
ya KDE ya da Gnome kütüphanelerini kullanan uygulamaları tercih etmek zorunda
da kalacağız.

Evet, bunların hepsine kullanıcıların ihtiyaçları var. Masaüstü sisteminizde
links, mutt kullanırsınız arada play ile bir şeyler dinlerseniz dinlersiniz
demeyeceğiz değil mi?

XFCE'nin uçak motoru olduğunu iddia etmeden önce kim için, ne için bir ürün
ortaya koymaya çalıştığımızı bir düşünelim. En geeky duygularınızı tahmin
etmek için bile olsa XFCE üzerinde bu bahsettiğim uygulamaları kullanmanız
halinde başarımı yükseltmeyeceksiniz, bunun farkına varalım.

Evet, KMenu'nün her item için 1500 tane desktop dosyaya bakmasından ve
XFCE'nin 0.3 saniyede açtığı program menüsünü 1 saniyede açmasından kurtulmuş
olursunuz ama bunla sınırlıdır, genel başarım yükselmez (rakamları salladım,
sistemimde xfce yok :). Yükseldiğini iddia ediyorsanız lütfen kullandığınız
uygulamalar ile bir ölçüm yapın. Ölçüm yapmıyorsanız mühendislik
yapmıyorsunuzdur der büyüklerimiz :).

Ve evet, XFCE paketleri üzerinde çalışalım ve uygun görürsek bir seçenek
olarak sunalım ama bunu genel çalışma başarımını arttırmak iddiası ile
yapıyorsak altını veri ile dolduralım iddianın.

1. http://ktown.kde.org/~seli/memory/desktop_benchmark.html

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin