[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
18 Mar 2007 Paz 16:28:05 EET

Sun, 18 Mar 2007 02:13:56 +0200, "A. Murat Eren" <meren at pardus.org.tr> :

> belirli bir seviyenin üstüne çıkmasına engel oluyor. Öneri şu:
> Bugzilla'da mümkün olduğunca, yapabilenlerin İngilizce hata girmesini
> sağlamak. Prensipte böyle bir öneriyi onaylarsak Bugzilla'ya da
> hatırlatıcı mesajlar ekleyebiliriz ve Bugzilla'nın anadilinin
> İngilizce olduğunu nedenlerinin açıklandığı bir sayfaya referans
> vererek yazabiliriz. Ne diyorsunuz?
Yurt disindaki kullanicilar uzerindeki olumsuz etkiden endiseleniyoruz,
peki bu onerilerin hayata gecmesi durumunda Turkiye'deki Turkce
konusan ve hata takip sistemini kullanan, gelistirici listesini izleyen
insanlar uzerindeki etkisi ne olacak?

Pardus'un yol haritasi, oncelikleri ve hedefleri neler? Eger proje icin
Turkce konusan insanlar Ingilizce konusan insanlardan daha oncelikli
bir hedefse, o zaman onlardan taviz vermeden bir cozum uretmek
gerekiyor.

Yabanci gelistiricilere ve kullanicilara yonelik yol gosterici birer
kilavuz (gerci kullanicilar icin kilavuzun Turkce'si bile yok ya, neyse)
bence cok daha yararli bir adim olacaktir. Gelistirici kilavuzunun
cevrilmesi kadar, araya "Pardus'un gelistirmelerinin cogu Turkce
yapiliyor ama bu gozunuzu korkutmasin, mukerrer hata girmekten
cekinmeyin, bakin svn loglari Ingilizce'dir, developer listesini
eseleyin, anlattirin insanlara; gelistiricilerimizin cogu Ingilizce
konusabilen insanlardir -- yardimci olurlar" ve benzeri onlarin
karsilasabilecegi sorunlara ozel yonlendirmelerden de bahsediyorum.

Bilgi kaynagi olarak Bugzilla ya da listeler degil, akillica
duzenlenmis belgeler olmali diye dusunuyorum. Sistemin saati bozuksa,
hangi dil secilirse secilsin Turkce kurulum baslamasi gibi basit bir
sorunun tip'inin bir yerde yer almasi ve Pardus'u kurmaya calisan
insanin kolayca orayi bulabilmesi onemli olan.

                   Doruk