[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
18 Mar 2007 Paz 15:01:48 EET

18 Mar 2007 Paz tarihinde, A. Murat Eren şunları yazmıştı:
> [...]
> Geliştirici listesi Türkçe konuşuyor. Bu konuyu tartışalım ve bir çözüm
> bulalım. Jabber sohbetleri esnasında filan bir takım fikirler çıktı
> ortaya bunları yazayım önce.
> Bu listede bundan sonra İngilizce yazalım demek mümkün değil, burada
> çok sinir bozucu bir handikap var: Hem geliştirici listesinin,
> İngilizce'sini yeterli hissetmeyenlerin yazmaktan çekindiği bir yer
> olması kesinlikle olmasını istemeyeceğimiz bir şey olurdu, hem Türkçe
> bilgi birikimi, bu ülkedeki insanların da ana dillerinde takip
> edebilecekleri açık bir üretim ortamı yaratmak amaçlarımızdan birisi..

Mümkün.

Çekingenlik zamanla geçer. Geliştirici listesinde mükemmel Türkçe ile
yazmak gibi bir zorunluluk olmadığı gibi, Developers listesinde de
mükemmel İngilizce ile yazmak gibi bir zorunluluk olmayacak nasılsa.

Bu ülkedeki insanların "ana dilimizde takip edebileceğimiz açık bir üretim
ortamı olsa" diye bir sıkıntıları olduğunu sanmıyorum. Çok gerekiyorsa
LKML Traffic gibi bir yapı oluşturulur (daha fazla insan gücü), Developers
listesi tartışmalarının özetleri Türkçe/İngilizce olarak yayınlanır.

> Bugzilla: Bugzilla'ya Türkçe yazıp çiziyoruz. Dışardan gelen birisi
> için hata girmek işkence; önceki hatalarda arama yapamadıkları için hem
> çözümlere ulaşamıyorlar hem de girecekleri şey daha önce girilmiş
> olabilir diyerek çekinceyle yaklaşıyorlar. Bu konuda düzenli olarak
> yakınıyor insanlar. Bugzilla'da Türkçe konuşulması başta bir avantaj idi
> fakat yavaş yavaş bir dezavantaja dönüşmeye başladı.

Tüm kullanıcılar, hataları Böcek ile bildirsin (eksik bilgi ile hata
raporlama en aza inmiş olur), Bugzilla moderatörleri raporlardaki yorumu
İngilizce'ye çevirsin (daha fazla insan gücü), hata sonuçlandığında da
birileri (daha fazla insan gücü) Türkçe/İngilizce ERRATA/WİKİ Makalesi
yazsın konu ile ilgili.