[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
18 Mar 2007 Paz 14:57:28 EET

18 Mar 2007 Paz tarihinde, A. Murat Eren şunları yazmıştı:
>  İşin SVN tarafında çok büyük bir problem yok fakat hem Bugzilla hem de
> Geliştirici listesi Türkçe konuşuyor. Bu konuyu tartışalım ve bir çözüm
> bulalım. Jabber sohbetleri esnasında filan bir takım fikirler çıktı ortaya
> bunları yazayım önce.

Dün gece Meren ile uzun kopete konuşmalarından sonra uykuya yatınca
bugzillanın aslında çok ciddi bir problemi olmadığına kanaat getirdim (hayır
üsküdardaki değil, evet bir ara gidelim).

Duplicate mi olur acaba diye bir korku ile hata girmemek geçerli bir sebep
değil, sonuçta arama sonucunda bulamadığı hata da pek tabi duplicate
olabilir.

Fakat Meren'in dediği gibi pardus kullanmayan insanların bizim hata takip
sistemimizde birşeyler aramaları ise neredeyse imkansız ama bunla yaşamayı
öğreneceğiz ya da her dil için ayrı bir bugzilla açacağız, veya Türk
kullanıcılara ingilizce öğren diyeceğiz ya da yabancılara Türkçe. Aynı sorun
SUSE'de de var, hata takip sistemlerinin bir kısmı almanca içerikle duruyor
öylece, onlar dert etmemişse biz de etmeyelim.

Bu sorunun doğru çözümü bugzilla'yı şu an olduğu gibi bırakmak ve çözdüğümüz
sorunlar geneli ilgilendiriyorsa o paketin/uygulamanın listelerine
durumu/sorunu/çözümü bildirmek olsa gerek diye karar verdim kendi kendime :P

Fakat gelelim konunun diğer yüzüne, geliştirici listesinin Türkçe olması ne
yazık ki çok kötü bir durum [göreceli olarak] :(, tepki/geri
bildirim/fikir/öneri alacağımız, gelip izleyecekleri ve sonra sürece dahil
olacakları durumda değil ne yazık ki.

Çözüm olarak daha önce konuştuğumuz her e-postayı 2 dilde yazmak ise işleyecek
çözüm değil gibime geliyor, bazen öyle bir an oluyor ki yazıp 10 dakika
içinde cevap alıp işlemek gerekiyor ya da 10K e-posta yazıyorsun ve onu
çevirmeye _en azından ben_ üşeniyorum v.s. Fakat -devel listesinin olup
bitenden haberdar edilmesi, sürece katılması şart buna da sonuna kadar
katılıyorum.

Bu sorunun çözümlere bir şekilde itirazım olduğu açık :) fakat bir çözüm
önerim de yok ne yazık ki. Belki bir süreliğine uzun uzun tartışalacak
konuları direkt -devel listesine ingilizce, kısa zamanda çözülmesi gereken
ivede şeyleri ise türkçe -geliştirici listesine atarak durumu idare
edebiliriz. Bilmiyorum :OP

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/