[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
18 Mar 2007 Paz 11:23:14 EET

Günaydınlar,

On Sunday 18 March 2007 02:13:56 A. Murat Eren wrote:
> [...]
> sistemlerinden faydalanırken başkalarının bizim çözüğümüz sorunları yeniden
> çözmek zorunda kalıyor oldukları düşüncesi Pardus'un amaçları ile pek
> örtüşmediği gibi Pardus'un duyulurluğunun ve saygınlığının da belirli bir
> seviyenin üstüne çıkmasına engel oluyor. Öneri şu: Bugzilla'da mümkün
> olduğunca, yapabilenlerin İngilizce hata girmesini sağlamak. Prensipte
> böyle bir öneriyi onaylarsak Bugzilla'ya da hatırlatıcı mesajlar
> ekleyebiliriz ve Bugzilla'nın anadilinin İngilizce olduğunu nedenlerinin
> açıklandığı bir sayfaya referans vererek yazabiliriz. Ne diyorsunuz?

Bugzilla olayı bence çok önemli bir sorun değil. Türkçe bilenler bile ayı
hatayı, hiç bir arama yapmadan giriyorlar. Bize de sadece duplicate etmek
kalıyor.
Bu noktada, yabancıların da çift dikiş gitmesinde bir sıkıntı olduğunu
sanmıyorum.

>  Geliştirici Listesi (paketlerin merge istekleri dışında) projenin
> gidişatının belkemiğini oluşturuyor. Proje ile ilgili neler döndüğünün
> anlaşılması açısından dışarıdan gelen birisinin takip etmeye en çok ihtiyaç
> duyacağı mecralardan birisi bu liste. Bu listenin de tamamen Türkçe
> olmasının ne gibi sorunlar doğurduğunu uzun uzun yazmayacağım. Şu ana kadar
> bize katılan 10 tane yabancı geliştiricinin her birinin çeviri işleri
> üzerinde çalışıyor olması zaten yeterli bir gösterge.

Katılıyorum ve yanlış hatırlamıyorsam,

> [...]
> sinir bozucu bir handikap var: Hem geliştirici listesinin, İngilizce'sini
> yeterli hissetmeyenlerin yazmaktan çekindiği bir yer olması kesinlikle
> olmasını istemeyeceğimiz bir şey olurdu, hem Türkçe bilgi birikimi, bu
> ülkedeki insanların da ana dillerinde takip edebilecekleri açık bir üretim
> ortamı yaratmak amaçlarımızdan birisi, hem bu projenin Türkiye sınırlarını
> aşması yurt dışından katkı alması gerekli, hem de bu projede üretilen
> çözümlerin özgür yazılımın gereğince yurt dışında çözüm arayanların
> karşısına çıkması gerekli. İki uçlu değnek değil artık bu, çokgen filan. Bu

bir ara şöyle bir şey yapılıyordu. Geliştirici listesine mesaj atan kişi, aynı
postayı devel listesine de atıyordu. Buna devam edilebilir veya böyle bir şey
yoktuysa ve ben atıyorsam o zaman böyle bir şeye başlanabilir.
Fakat dediğin gibi,

> Çözümler belli gibi aslında, bir öneri
> "_mümkün_olduğunca_ İngilizce konuşalım, isteyenler Türkçe yazsın"
> olabilir, fakat bu İngilizce konusunda yetersiz hissedenlerin çekinmesine,
> geri adım atmasına neden olabilir,

bu tarz bir sakıncası olabilir. Ama yine de bunun da çok öenmli bir şey
olduğunu sanmıyorum. Birisi bana gelip, "abi, listeye attığım postayı devel
listesine de gönderir misin?" dese, elbette ki çeviiyi yapıp listeye
atacağımdır.

> bir diğer öneri "developers listesini
> kullanalım, bu liste Türkçe kalsın" olabilir, bu durumda bu listelerin
> senkronizasyonu imkansız olacağından, ya birinden ya diğerinden verim
> alınamama probleminin ortaya çıkabileceğinden bahsedilebilir. Yaratıcı bir
> fikirle ortaya çıkmanın pek mümkün olmadığı kısır bir konu fakat yine de
> önerilerinizi ve fikirlerinizi iki kelime ile de olsa belirtin lütfen..

Kısaca, bugzilla hususunda çok problem olduğunu düşünmüyorum. Zaten duplicate
girdilere alıştık.
Listenin dil konusunda ise, en mantıklı ve makul çözüm olarak, çift dikiş
gitmek geliyor; kişi her iki listeye de aynı postayı atsın.

>  Drşsöşst (sezar şifrelemesi).

Murat