[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

A. Murat Eren meren at pardus.org.tr
18 Mar 2007 Paz 13:12:05 EET

 Merhaba,

On 18 Mar 2007 Sun 11:03, Furkan Duman wrote:
> Bugzilla konusunda bence şu an endişelenmeye hiç gerek yok. Orada
> toplasan belki 10 ingilizce hata gördüm. Varsın aynı hataları tekrar
> tekrar girsinler, bizlerden dili dönenler de aynı çözümleri tekrar
> tekrar yazsınlar.

 Murat Şenel de sen de sanki bu çok önemsiz bir sorun gibi yaklaşmışsınız.
Birincisi, "varsın hataları tekrar girsinler" demek benim yazdığım hiç bir
şeye çözüm değil.

 Birincisi, çünkü "biz aynı hatalarla uğraşacağız, aynı hatalar tekrar tekrar
girilmesin" diye dile getirilmiş bir sorun değil bu, insanlar "belki şimdi
daha önce açılmış hataları tekrar gireceğiz, boşver girmeyelim" moduna
giriyorlar ve hata girmiyorlar orada Türkçe bir ortam olduğunu görünce.

 İkinci ve *daha* önemlisi, bu sadece yabancılar rahat etsin diye değil. Kendi
aramızda sürekli Türkçe konuşmamız Bugzilla'da çözülen sorunların başkaları
tarafından görülemesinin önünü kapatıyor, Pardus'un duyulurluğunun ve
saygınlığının da belirli bir seviyenin üstüne çıkmasına engel oluyor,
Pardus'u kapalı bir proje haline getiriyor, Pardus Türkiye'ye sıkışıp
kalıyor.

> Diğer bir önerim projeye artık tam zamanlı bir çevirmenin alınması ve
> bu türden İngilizce yazışmaların, özetlemelerin çevirmen tarafından
> yapılması, ayrıca yazılım çevirilerine de el atması.

 Projeye teknik bir çevirmenin alınması kesinlikle gerekli, katılıyorum, fakat
bu iş için kullanılması pek de mantıklı değil bence.

> Endişelenmek için erken ve birşeyler yapabilmenin mümkün olduğunu
> düşünüyorum kısaca..

 Pardus Şubat ayından beri 230.000 unique hit almış. Türkiye'den gelen
kullanıcı sayısı düzenli bir artış grafiği sergilerken yurt dışından gelen
kullanıcı sayısının ortalamasının sabit olması, Pardus ile ilgili her
İngilizce haberin ertesi gününde düşüş trendi göstermeye başlaması, özgün ve
kapı gibi projelerimize aldığımız tek desteğin çeviri oması endişelenmek için
ne kadar geç kaldığımızı gösteriyor bence.

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren

--
 Gnome seems to be developed by interface nazis,
 where consistently the excuse for not doing