[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

Furkan Duman coderlord at gmail.com
18 Mar 2007 Paz 15:32:44 EET

On 3/18/07, A. Murat Eren <meren at pardus.org.tr> wrote:
>  Murat Şenel de sen de sanki bu çok önemsiz bir sorun gibi yaklaşmışsınız.
> Birincisi, "varsın hataları tekrar girsinler" demek benim yazdığım hiç bir
> şeye çözüm değil.

Önemsiz demedim. Tekrar girmeleri çok da sorun değil dedim ki zaten
Çağlar da bunu tamamlayan bir yanıt yazdı.

> daha önce açılmış hataları tekrar gireceğiz, boşver girmeyelim" moduna
> giriyorlar ve hata girmiyorlar orada Türkçe bir ortam olduğunu görünce.
Öyle bir moda neden girdiklerini anlayamadım? O moda girmelerinin
sebebinin başka olduğunu düşündüm. ;)

>  İkinci ve *daha* önemlisi, bu sadece yabancılar rahat etsin diye değil. Kendi
> aramızda sürekli Türkçe konuşmamız Bugzilla'da çözülen sorunların başkaları
> tarafından görülemesinin önünü kapatıyor, Pardus'un duyulurluğunun ve
> saygınlığının da belirli bir seviyenin üstüne çıkmasına engel oluyor,
> Pardus'u kapalı bir proje haline getiriyor, Pardus Türkiye'ye sıkışıp
> kalıyor.

Neden öyle olduğunu anlamadım işte. Biz İngilizce konuşanı kovmuyoruz
ki? İçimizde gayet iyi İngilizcesi olanlar da var. Gelenle gayet güzel
anlaşıyoruz? Ben KDE ye destek vermek istediğimde, burası niye
İngilizce? Ben destek falan vermem. Demiyorum. Dilim döndüğünce hata
giriyorum, yama yolluyorum.

Dünyadaki bütün açık kaynak geliştiricilerin ana dili de İngilizce
değil. Mesela wormux listesinde hem Fransızca hem ingilizce
konuşuluyor. Bence bunlar sorun değil.

Yardım istediğimiz alanlarda İngilizce açıklama yazarak, sorana
İngilizce açıklayarak üstesinden gelinebilir.

> kapı gibi projelerimize aldığımız tek desteğin çeviri oması endişelenmek için

Her zaman söylemiştim. Kod yazmak isteyen yazar, engelleyemezsin zaten.

> ne kadar geç kaldığımızı gösteriyor bence.
Anladığım kadarıyla neden hala dışarıdan doğru düzgün bir kod katkısı
olmadığını düşünüyorsunuz.

Ben tek katkının çeviri olmasının nedeninin İngilizce konuşmamamız
olduğunu düşünmüyorum. Kullandığımız araçlar, Pardusa yazılmış kodlar
Pardus özelinde kaldı. Diğer dağıtımlara sıçrayamadı. Bence Comar'ın,
Pisi'nin RPM, Deb vs paketleri yapılıp dağıtılsa, ilgilenen, yardım
eden daha çok olabilir. Çünkü kullanan daha çok olacaktır. Kod
yazanları Pardus kullanmaya zorlayamazsın. Comar veya Pisi de Debian
da, Suse de yok ise onlarla uğraşan da olmaz diye düşünüyorum.

Görüşürüz.

--
Furkan Duman