[Gelistirici] Bugzilla ve Geliştirici listesi üzerine..

Furkan Duman coderlord at gmail.com
18 Mar 2007 Paz 11:03:26 EET

On 3/18/07, A. Murat Eren <meren at pardus.org.tr> wrote:
> yapalım sizce? Çözümler belli gibi aslında, bir öneri "_mümkün_olduğunca_
> İngilizce konuşalım, isteyenler Türkçe yazsın" olabilir, fakat bu İngilizce
> konusunda yetersiz hissedenlerin çekinmesine, geri adım atmasına neden
> olabilir, bir diğer öneri "developers listesini kullanalım, bu liste Türkçe
> kalsın" olabilir, bu durumda bu listelerin senkronizasyonu imkansız
> olacağından, ya birinden ya diğerinden verim alınamama probleminin ortaya

Neden senkronizasyonun imkansız olduğunu anlayamadım. Çözüm bence
basit aslında. Geliştiricilerden 2 veya 3 kişi "Developers" listesi
ile "Gelistirici" listesi arasındaki  diyaloğu sağlamak için gönüllü
olsa yeterli diye düşünüyorum. 2-3 günde bir "Gelistirici" listesini
özetlemek veya "Developers" da konuşulanları özetle "Gelistirici"
listeye aktarmak çok fazla bir iş yükü yaratmayacaktır sanırım.

Bugzilla konusunda bence şu an endişelenmeye hiç gerek yok. Orada
toplasan belki 10 ingilizce hata gördüm. Varsın aynı hataları tekrar
tekrar girsinler, bizlerden dili dönenler de aynı çözümleri tekrar
tekrar yazsınlar.

Diğer bir önerim projeye artık tam zamanlı bir çevirmenin alınması ve
bu türden İngilizce yazışmaların, özetlemelerin çevirmen tarafından
yapılması, ayrıca yazılım çevirilerine de el atması.

Endişelenmek için erken ve birşeyler yapabilmenin mümkün olduğunu
düşünüyorum kısaca..

Görüşürüz.

--
Furkan Duman