[Gelistirici] Güvenlik Modeli ve Yabancı Basın :)

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
28 Haz 2007 Per 22:22:40 EEST

On Thu, 28 Jun 2007 22:20:27 +0300
Ismail Dönmez <ismail at pardus.org.tr> wrote:

> Bunun en güzel çözümü elimizde olan ACL desteğini
>
> - printer kullanabilir
> - plug&play kullanabilir
>
> vs uygulamak. Kullanıcıyı da wheel grubundan atıp bu gruplara koymak.
> Tabii ki ancak 2007.3'e yetişecek bir iş ancak Çağlar da istemişti
> böyle birşey diye hatırlıyorum, yanılıyor olabilirim.

Anlatmak istediğim şu anki bizim açımızdan güvenli olan modelin
diğerleri tarafından güvenli olarak algılanmaması idi. Package
manager'ı açarken parola sormasının güvenlik sağlamadığını, fiziksel
erişim varsa güvenliğin o noktada kaybolduğunu, wheel grubunun
haklarını, bunların ayarlanabilir olduğunu ve yapı hakkında benim
bilmediğim diğer şeylerin de içerisinde olduğu bir dökümanı
kastetmiştim. Tabi ileride güvenlik modeli hakkında ne düşünülüyor
bilmiyorum.