[Gelistirici] Güvenlik Modeli ve Yabancı Basın :)

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
28 Haz 2007 Per 22:20:27 EEST

On Thursday 28 June 2007 22:12:06 Eren Türkay wrote:
> Etrafta dolanırken Ubuntu forumlarında Pardus'un tartışılmaya başlanmış
> olduğunu gördüm. Genelde günvelik modelinden (wheel grubu) şikayetçi
> olunmuş ve tipik unix güvenlik modelinin olması gerektiğini
> savunmuşlar (Beranger'in bug girdisinde olduğu gibi)
>
> Bu konuda zamanı olan birileri ingilizce olarak bir döküman yazabilir
> mi? Python in Pardus'ta olduğu gibi detaylı olarak yazılırsa çok
> mükemmel olur. Elimizde referans olarak vereceğimiz bir döküman olması
> bize avantaj kazandıracak gibi görünüyor, en azından forumlar'a linki
> post edebiliriz. :)

> [...]

Bunun en güzel çözümü elimizde olan ACL desteğini

- printer kullanabilir
- plug&play kullanabilir

vs uygulamak. Kullanıcıyı da wheel grubundan atıp bu gruplara koymak. Tabii ki
ancak 2007.3'e yetişecek bir iş ancak Çağlar da istemişti böyle birşey diye
hatırlıyorum, yanılıyor olabilirim.

/ismail

--
Perfect is the enemy of good