[Gelistirici] [Uludag-commits] r14504 - trunk/staj-projeleri/zorg/zorg

Fatih Aşıcı fatih.asici at gmail.com
25 Haz 2007 Pzt 10:09:17 EEST

25.06.2007 tarihinde S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr> yazmış:

> Neden kendimiz örneğin edid bilgisi almak için kod yazıyoruz? Xorg zaten
> bunu
> libXrand veya her ne ile veriyorsa sağlamıyor mu? Hetta ve hetta bu işe
> girişmeden yeni randr'nin neler yapabildiğine baktık değil mi?

Bu bilgilere Xorg açılmadan ihtiyacımız var. Bir de her sürücü EDID
bilgisini alamıyor. Mesela, (en son durumunu bilmiyorum ama) nv sürücüsünün
DVI girişine takılı monitörü algılayamaması gibi bir durumla karşılaşmıştım.
Zaten log incelemekten başka sürücülerden bilgi almanın bir yolu da yok
sanırım. Yine EISA ID sini kullanarak monitör veritabanından ve windows
sürücülerinden faydalanma şansımız var.

Yeni randr'nin neler yapabildiğine bakmadım. randr ile yapabileceklerimiz de
yine xorg.conf dosyasındaki bilgilere bağlı diye biliyorum.