[Gelistirici] [Uludag-commits] r14504 - trunk/staj-projeleri/zorg/zorg

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
25 Haz 2007 Pzt 09:49:39 EEST

23 Haz 2007 Cts tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> zorg işlevlerini yeni parser ile çalışabilecek hale getirmeye çalışıyorum.
> Bunu yaparken zorg'un çok kalabalık bir hale döndüğünü görünce modüllere
> ayırmaya karar verdim. Gerekirse bu modülleri yapılandırma arayüzlerini
> yazarken kullanabiliriz.

Nefis

> [...]
> tüm edid bilgisini yansıtmıyor. Hem edid'den daha fazla bilgi koparabilmek
> hem de bir programı çalıştırıp çıktısını parse etmeye çalışmak yerine temiz
> bir şekilde edid bilgisine ulaşmak için python modülü yazmaya karar verdim.
> Yukarda gördüğünüz commit ile modül tamamlandı sayılır. Modül real-mode
> çağrılarını libx86 kitaplığı ile yapıyor (Bu paket de 2007 deposuna
> alınırsa iyi olur. Şu an develde kendisi). Ayrıca bu modülde adapter
> numarası verilebildiği için hangi monitörün probe edileceği
> belirtilebiliyor. Aşağıdaki gibi basit bir kullanımı var.

Neden kendimiz örneğin edid bilgisi almak için kod yazıyoruz? Xorg zaten bunu
libXrand veya her ne ile veriyorsa sağlamıyor mu? Hetta ve hetta bu işe
girişmeden yeni randr'nin neler yapabildiğine baktık değil mi?

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/