[Gelistirici] [Uludag-commits] r14504 - trunk/staj-projeleri/zorg/zorg

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
25 Haz 2007 Pzt 10:28:11 EEST

25 Haz 2007 Pts tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> Bu bilgilere Xorg açılmadan ihtiyacımız var.

Randr ile illa X açmak gerekip gerekmediğini bilmiyorum, ama zaten probe
ederken X açmak zorunda kalmıyor muyuz, en azından mevcut durumumuz böyle?

> Bir de her sürücü EDID
> bilgisini alamıyor. Mesela, (en son durumunu bilmiyorum ama) nv sürücüsünün
> DVI girişine takılı monitörü algılayamaması gibi bir durumla
> karşılaşmıştım.

nv sürücüsüne randr branchını yeni merge edildi, ati/radeon serisi yolda :)

> Zaten log incelemekten başka sürücülerden bilgi almanın bir
> yolu da yok sanırım. Yine EISA ID sini kullanarak monitör veritabanından ve
> windows sürücülerinden faydalanma şansımız var.
>
> Yeni randr'nin neler yapabildiğine bakmadım. randr ile yapabileceklerimiz
> de yine xorg.conf dosyasındaki bilgilere bağlı diye biliyorum.

Yeni randr serisinin ulvi amacı xorg.conf denilen naneyi ortadan kaldırmak ya
o yüzden şu an durum tam tersi olmalı :) (configde yapabileceklerin randr ile
sınırlı)

Aslında derdim neden biz yapıyoruzdan öte ortada zaten bunu yapmaya çalışan
birileri var, bu birileri aynı zamanda bunu yapmaya çalıştığımız platformun
da geliştiricileri hani hal böyle olunca olanı kullanıp onun sorunlarını
çözmek, kendimiz yazıp kendi sorunlarımızı çözmekten daha efektif olacakmış
gibi geliyor, hani bu paket yöneticisi değil ki dizaynı yanlış diyelim :P

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/