[Gelistirici] pure functional

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 03:17:47 EEST

Merhaba;

Friday 22 June 2007 tarihinde, Aycan iRiCAN şunları yazmıştı:
> Bunu geliştiricilerinizle paylaşmanız daha faydalı olur. Ben zaten kendi
> uğraşlarımla sandığınızdan fazla ilgileniyorum, bir yandan da sizlerle
> birşeyler paylaşmayı umuyodum.

Birşeyler paylaşmak için benim tercih ettiğim yöntem, link'i verdikten sonra
belgede anlatılanlar ve listenin konusu arasında nasıl bir bağlantı
kurduğumu, nereye varmaya çalıştığımı özetle de olsa anlatmak olurdu
sanırım..  Sadece bir link gönderip, tüm liste üyelerinin kafasında sizin o
belgeyi okuduğunuzda kafanızda oluşan ve tahminen  pardus / nixos /
fonksiyonellik / vs vs dolaylarında gezinen büyük resmin oluşmasını
beklemeniz maalesef hiç gerçekçi değil, aynen cevap olarak da sadece başka
bir link içeren bir e-posta almanızın hiç de şaşırtıcı olmadığı gibi.

Konuyu insanların kafasında somutlaştırmaya, linkin verilme amacını biraz
olsun ortaya koymaya yönelik ilk mail, thread'in 5. maili - üstüne üstlük de
asıl mailin sahibinden gelmiyor - burası biraz karışık değil mi sizce de?

> Sizin bu vizyonunuz bana daktilo başında
> oturan maymunları hatırlattı. Onlar için konuşmak tartışmak pek
> önemsizdir. Zaten doğru yol bellidir. Tek yapılması gereken daktilonun
> tuşlarına basmaktır. Yeterince maymun bir araya gelirse iyi işlerin
> ortaya çıkması da mümkün olur.

Bu benzetmeyi kendi adıma yakışıksız buluyorum - üstüne de duruma uymadığını
düşünüyorum.
Dış dünyada neler oluyor diye merak etmek ile, her yeni veya  farklı yöntem /
yönelim / vs'yi anında kurtarıcı, ennnn doğru yol ilan etmek, "boşverin
eskileri, çağdaş yöntem bu, bundan sonra bunu kullanıyoruz" şeklinde ortaya
çıkmak arasında da biraz fark olsun müsaade ederseniz....

> Ancak ben başkalarının doğruları yerine kendi hatalarımı yapmayı tercih
> ederim. Size de tavsiyem, bazen uğraşlarınızdan sıyrılıp pencereyi
> açmanız ve manzaraya bakmanız, ve tabiki yabancılarla iletişim
> kalitenizi artırmanız. Aksi halde geçmişte bu gibi bir direnç nedeniyle
> yaşanan sorunları tekrar yaşayacağız.

Tavsiyeniz genel olarak doğru, ama bu maillerden bu sonuca geliş yolunuz yine
sadece sizin kafanızda - tahminen ben anlamamışımdır, ama anlatma konusunda
çok da istekli olmadığınızı düşünüyorum.

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]