[Gelistirici] review süreci

Ismail Dönmez ismail at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 00:44:22 EEST

On Friday 22 June 2007 00:35:37 Gürer Özen wrote:
> Paket review sürecimizin çok saçma olduğunu düşünüyorum. Bir kere svn'de
> review altına taşıma falan çok gereksiz işler, paket herhangi bir yerdeyken
> de neymiş diye bakılabilir.

Süreci düzeltmek için sürece katılmak gerekir öncelikle, sadece 1-2 kişi
review yaparsa tabii ki ortaya süper şeyler çıkmayacaktır.

[...]
> Şu anki şekliyle review, sağında boşluk solunda satır sonu fazla seviyesini
> geçmiyor zaten, hele bunları da biz direk düzeltirsek sıfır öğreticilikte
> bir süreç oluyor.

Sağında solundaki boşluk sayısı sonra o paketi maintain etmek zorunda olan
kimseler (depo sorumlusu , paket sorumlusu, güvenlikten sorumlu insanlar)
için önemli.

Review sırasında,

- Yanlış kullanımlar
- Yama yerine yapılan workaroundlar
- Gereksiz actionsapi kullanımı

ve benzeri birçok şeyi ortaya çıkartıyoruz. Buna "Görünür hiç bir fayda
sağlamayan" bir iş demek haksızlık olur.

Benim 0.2€ (damlaya damlaya göl olur) .

/ismail

--
Perfect is the enemy of good