[Gelistirici] review süreci

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 00:35:37 EEST

Paket review sürecimizin çok saçma olduğunu düşünüyorum. Bir kere svn'de
review altına taşıma falan çok gereksiz işler, paket herhangi bir yerdeyken
de neymiş diye bakılabilir.

İkincisi bu işin amacı ve gerekçesi çok havada. Eğer paketin depoya uygun olup
olmadığını ölçmek içinse, bunun için actions.py vb gerekli değil, paketin ne
olduğu ve niye gerektiğiyle ilgili kısa bir bilgiyle depo sorumlusuna yada
geliştirici listesine sorarak karar verdikten sonra direk commit edilebilir.

Yok eğer paket kalitesini yüksek tutmak içinse, bunun yolu her gelene pardus
deposuna yazma hakkı vermemek, geliştiricilerin belli bir süre bir paketi
dışardan maintain etmesini, bildirilen hataları düzgünce çözmesini bekleyip
ondan sonra direk yazma hakkını vermek (birçok dağıtım böyle yapıyor).

Şu anki şekliyle review, sağında boşluk solunda satır sonu fazla seviyesini
geçmiyor zaten, hele bunları da biz direk düzeltirsek sıfır öğreticilikte bir
süreç oluyor.

İlla bir review olacaksa bu paketçi bazında olmalı ve kimsenin doğru dürüst
incelemediği 24 saat gibi bir süreyle değil, geliştiricilerin anlamlı bir
sayısının tamam bu adam depoya girecek kalitede paket yapabiliyor demesiyle
olmalı.

Görünür hiç bir fayda sağlamayan bir bürokrasi çıkarmışız ortaya.

Benzer düşünenler kaleye mum diksin.