[Gelistirici] review süreci

Koray Löker loker at pardus.org.tr
22 Haz 2007 Cum 02:22:12 EEST

On Friday 22 June 2007 00:44:22 Ismail Dönmez wrote:
> Review sırasında,
>
> - Yanlış kullanımlar
> - Yama yerine yapılan workaroundlar
> - Gereksiz actionsapi kullanımı
>
> ve benzeri birçok şeyi ortaya çıkartıyoruz. Buna "Görünür hiç bir fayda
> sağlamayan" bir iş demek haksızlık olur.

Gürer'in mesajını okuduğumda Gürer'in her durup dururken yazdığı mesajda
hissettiğim gibi "adam ne kadar haklı" diye düşündüm. Çünkü cidden review
süreci nedir anlaşılmaz bir hal almıştı ilk günden beri benim için...

fakat sonrasında düşündüm ki, bir pakette sorun olup olmadığına dair çok
başarılı eleştiriler okudum bu süreçte ve paket kalitesi nasıl arttılırı diye
çok değerli fikirler edindim.

Ne var ki, aslında Gürer de bence diyor ki, bu sürecin yaşanmasına yol açan
şey review olsa bile paketlere ait bir zorunluluk yaptığımızda olayı
bürokrasiye çeviriyoruz. Yani yapılan işin her paket için zorunlu tutulmasını
eleştiriyor, yapılmasına dair bir eleştiri yok.

Belki depo politikası, geliştirici kabul etme konusunda kıstaslarda biraz daha
hassasiyet sağlayabilirsek, sorun kendi kendine hallıolmş olacak...

Bakalım...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->