[Gelistirici] Replaces/Conflict/Obsolute

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
12 Haz 2007 Sal 22:25:12 EEST

> Replace edilen paket Obsolute değil, ismi değişmiştir gibi de
> düşünülebilir ama. Bir de, bir işi tek bir yerde değişiklik yaparak
> yapabilecekken, iki yerde birden değişiklik yapmak gerekliliği oluyor.
>
> Obsolute ise, depo sorumlusu distribution.xml'de paketi dağıtımdan
> çıkarıyor; Replaced ise pspec.xml'de paketçi, paketin isminin
> değiştiğini belirtiyor gibi görüyorum. İki farklı iş, iki farklı
> yerde yapılıyor.

 Bana Faik'in düşüncesi daha mantıklı geldi.

 Şöyle bir senaryo var. B pakedi isim değiştirdi C oldu,
güncellendi ama aynı zamanda özellik de değiştirdi, atıyorum V4L1
kullanıyordu V4L2 kullanmaya başladı.

 Kullanıcı da V4L1 kullanan bir sisteme ihtiyaç duyuyor ve B pakedinin
yeni sürümlerine ihtiyaç duymuyor, hatta güncellemiyor. Bu durumda
paket güncellemesi yaparken biz Replaced olan pakedi Obsolete olarak da
işaretlersek adamın bütün işini bozmuş ve güncellemeye (V4L2 ye) adamı
zorlamış olacağız.

 Güvenlik bağımlılık gibi durumlarda kullanıcı güncellemezse "kendi
bilir" ama bu tarz bir durum yoksa ve istediği pakedi güncelleme olanağı
veriyorsak boşuna adamın çalışan sistemini değiştirmeye zorlamamalıyız.