[Gelistirici] ya sundadir ya bunda

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
16 Tem 2007 Pzt 15:01:21 EEST

Mon, 16 Jul 2007 14:53:28 +0300, "S.Çağlar Onur"
<caglar at pardus.org.tr> :

> * Depoya atıyorum mail diye bir paket ekleriz,
> * /usr/sbin/sendmail sembolik link olur,
> * Bu smtp paketleri birbirleri ile çakışmaz (eğer başka dosyaları
> çakışmıyorsa) ve sendmail linki postInstall'da son kurulan paketi
> gösterecek şekilde değiştirilir.
/usr/sbin/sendmail 'in kendisi zaten sembolik link olmali. ssmtp ve
qmail'de oyle, postfix'te de oyledir herhalde. sendmail wrapper'i diye
geciyor. Yani sendmail'in kendisi disinda onu gercekten kullanan yoktur
herhalde (belki o da yeni surumlerinde modaya uymustur).

Ama son kurulan sendmail'i kapar bana iyi bir yontem gibi gelmedi. Adam
denemek icin kazara ssmtp kurmaya kalksa (ya da vice versa postfix),
hicbir uyari almadan calisan sisteminin icine edilecek.

                   Doruk