[Gelistirici] ya sundadir ya bunda

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
16 Tem 2007 Pzt 15:09:47 EEST

16 Tem 2007 Pts tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> /usr/sbin/sendmail 'in kendisi zaten sembolik link olmali. ssmtp ve
> qmail'de oyle, postfix'te de oyledir herhalde. sendmail wrapper'i diye
> geciyor. Yani sendmail'in kendisi disinda onu gercekten kullanan yoktur
> herhalde (belki o da yeni surumlerinde modaya uymustur).
>
> Ama son kurulan sendmail'i kapar bana iyi bir yontem gibi gelmedi. Adam
> denemek icin kazara ssmtp kurmaya kalksa (ya da vice versa postfix),
> hicbir uyari almadan calisan sisteminin icine edilecek.

Aynı sorun update-opengl içinde var, intel kartı olan adam gidip nvidia
sürücüsü kurduğunda GL libleri nvidia ile gelenlere linkleniyor :)

Öntanımlı ssmtp kurar ve onun kullanılmasını sağlarız, üzerine postfix kuran
adam ne yaptığını biliyordur diye varsayıp eğer yanlış bir şey yaptıysa da
update-smtp ile geri dönmesine imkan veririz.

Ama paketi ne amaçla kurduğunu bilmemize ve ona göre hareket etmemize imkan
yok. Bunu sağlamak için package-manager ve PiSi'nin soru sormaya başlaması
lazım (kurulumların tamamı bitince tabi, yoksa pisi up dedim gittim geldim
soru cevabı bekliyor çok tatsız olur)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/