[Gelistirici] ya sundadir ya bunda

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
16 Tem 2007 Pzt 14:53:28 EEST

16 Tem 2007 Pts tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Bu arada benim "kisisel" derdim diil bu. pspec'ten elle bagimliligi
> degistirip tekrar derler ya da --ignore-dependency ile falan kurarim
> (oyle yaptim zaten), cok dert diil. Ama "ayar" kisminin bir kismi da
> paket kurulumu/secimi asamasinda gerceklesiyor. Bununla er ya da gec
> yuzlesmek gerekecek.

Şu anki tek çözüm önerim şöyle;

* Depoya atıyorum mail diye bir paket ekleriz,
* /usr/sbin/sendmail sembolik link olur,
* Bu smtp paketleri birbirleri ile çakışmaz (eğer başka dosyaları
çakışmıyorsa) ve sendmail linki postInstall'da son kurulan paketi gösterecek
şekilde değiştirilir.
* SMTP isteyen paketler mail paketine depend eder
* mail paketi update-opengl gibi bir betikten (kendi yapar veya ÇOMAR'a
yaptırır ayrı mesele) oluşur işi sendmail linkini seçilen pakete değiştirmek
olur (update-smtp postfix|ssmtp gibi)

Nasıl duyuluyor?

Her ne kadar virtual paket kavramını isteyen hatanın raporlayıcısı ben olsamda
bu konsept işleri çığrından çıkartacak gibi bir his var içimde :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/