[Gelistirici] Obsoletes

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
2 Tem 2007 Pzt 20:03:40 EEST

Selamlar;

> Doğru. Düşününce Replaces'a yalnızca isim değişikliği olarak bakmaktan da
> vazgeçtim. Daha genel bir anlamda, bunun işlevi artık bu paket tarafından
> yapılıyor da diyebilmeliyiz.
>
> Bazı durumlarda 2-3 paket birleşerek tek paket de olabilir. Replace eden
> paket dediğin gibi _YENİ_ paket, diğer paketler artık depo'da yoklar.
> Buradaki Obsolete, index'e sokmamak için. Bunu 2008 için çözeceğiz.

Süper, anlaştık :)

> 2008 ile yapı düzeltilmeli.

+1 milyon

> Evet 2008 için bu şekilde çözmeliyiz.

+2 milyon

> Paketler içindeki bilgiler yetmeli yoksa elimizde var olan bilgileri başka
> yerde tekrarlamış oluyoruz. (2008 işi)

Evet zaten sorun tam bu noktada çıkıyor, paket içindeki bilgiler depoyu, depo
için olanlar paketi etkilemiyor :(

> Obsolute'u gereksiz buluyorum.
>
> * Şu anki listeye baktığımda bir kısmı Replace edilenlerin indexe girmemesi
> için orada bulunuyor. (Bunu 2008 ile çözeceğiz.)

gaim ve ActionCube dışında Replace edilen paket yok :), kalanların tamamı
Obsolute edilen paketler.

> * Bir kısmı depoya girip vazgeçildiği için orada bulunuyor. Depoya bu kadar
> kolay girip/çıkmamalıydı bu durumda bir yerlerde sorun olduğunu
> düşünüyorum.

Bunlar bu kadar kolay olmadı yaw hallice abartıyorsun. Listeye baktığımda bzr
ve bzr-svn dışında keyfi girip çıkan paket hiç yok (bzr-*'leri de benim iş
güzarlığım ile deneyelim diye depoya alıp bir sürü sorunu çıkınca attık).

> Depo'dan indirilen bir paket iki gün sonra kullanıcının
> makinesinden silinemez. Bu paketleri üstüme alıp maintain etmeye de
> razıyım.

Üstüne alıp maintain edeceğin birşeyler yok orada ama kaçırdığın nokta o :),
daha doğrusu konan paket silinemez/silinmemeli diye itiraz ettiğin/kendini
üzdüğün liste şöyle,

        <Package>linux-headers</Package> <- kernel-headers var artık

        <Package>m560x-firmware</Package>
        <Package>m560x</Package> <- Başka sürücüler bu donanımı daha doğru
çalıştırıyor

        <Package>nmm</Package> <- Geliştirilmeyen KDE multimediya hedesi

        <Package>rar</Package> <- Kapalı kaynak kodlu

        <Package>wengophone</Package> <- Kapalı kaynak kodlu

        <Package>flake</Package> <- ?

        <Package>bzr</Package>
        <Package>bzr-svn</Package> <- Biri üzerine alıp depoya tekrar
sokabilir

        <Package>eclipse-sdk-binary</Package> <- sdk yerine ufak ufak n tane
paket var

        <Package>hotplug</Package> <- devfs :)

        <Package>wxPython</Package> <- wvPython paket bunu kendi içine aldı

        <Package>axel</Package> <- aria2 yaptığı işi daha iyi yapıyor

        <Package>ActionCube</Package>
        <Package>ActionCube-maps</Package> <- AssaultCube geldi

        <Package>gaim</Package> <- Pidgin geldi

        <Package>digikamimageplugins</Package> <- Digikam bunu yanına aldı

        <Package>realplayer</Package> <- Kapalı kaynak kodlu

        <Package>kipi-plugins-locales</Package> <- kipi-plugins yanına aldı

Şimdi allah aşkına burdaki hangi paketi silmemeliydik veya neyini maintain
etmek istiyorsun.

Kapalı kaynak kodlulara müdahale edemeyeceksin, devfs v.s gibi nuhnebi
paketleri upstream bile bıraktı, kullanan kalmadı, digikam/kipi gibi bir
seriyi geliştiricisi farklı 2 paket yapmak yerine tek paket olarak release
etmeye karar verdi, oturup geri mi böleceksin tarballları :)

Eee ne kaldı :), söyleyeyim hiçbirşey :P

> * Diğer bir kısmını da Replaces'ın çözdüğünü düşünüyorum.
> kipi-plugins-locales de paketi kipi-plugins tarafından Replace ediliyor.
> Bir sonraki
> upgrade'de -locales silinecektir. linux-headers, m560x.. aynı şekilde
> Replace edilen paketler. Evet bunlar için daha önce bir çözümümüz yoktu.

Bunu anlamadım, Obsolute'u atıp yerine her yerde/koşul ne olursa olsun
Replaces mi kullanalım diyorsun? Böyle diyorsan gerçekten Replace edilmeyen
paketler için ne yapacağız (rar, realplayer, nmm gibi)?

> Bunu bir kişi diyemez elbette, ama bu paketi birilerinin devam ettirmesi
> gerekiyor. Bunun için bir yol bulmalıyız.

Eheeh tüm paketlerin ana geliştiricisi sen olmadıkça, kapalı kaynak kodluların
koduna sahip olmadıkça ve bunları maintain edecek yeterince zamanın olmadıkça
ve dışarda insanların bunlara alternatif yazmasına engel olacak gücün
olmadıkça yok abi malesef böyle bir yol :), this is called evrim, güçlü olan
paket kazanır diğerleri tarihin sayfalarında yerini alır :P...

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/