[Gelistirici] Obsoletes

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
2 Tem 2007 Pzt 21:18:56 EEST

On Monday 02 July 2007 20:03:40 S.Çağlar Onur wrote:

> Bunu anlamadım, Obsolute'u atıp yerine her yerde/koşul ne olursa olsun
> Replaces mi kullanalım diyorsun?

Her yer ve koşul için değil elbette. Paketlerin neredeyse hepsinin yerini alan
bir paket var. Bunlar için Replaces kullanılabilir.

> Böyle diyorsan gerçekten Replace edilmeyen  paketler için ne yapacağız (rar,
realplayer, nmm gibi)?

Biri broken, biri trial, biri de fazla security bug'ı çıkarıyor diye (bu belki
devam ettirilebilirmiş) depodan kaldırılmış. Sanki Obsolete depo'daki paket
seçim hatalarını temizleyen bir şeymiş gibi görünüyor bu paketlere bakınca.

Depo'da bulunması gereken ve eklenen ama belli bir süre sonra kimse'nin
bağımlı olmadığı bir hale gelen, hiç bir paket tarafından Replace edilmeyen
(bir sürücü paketi işini başka bir paket yapar hale gelebilir mesela) ve
maintain edilemeyecek duruma gelen paketlerin çıkmasının, sağlam bir de
depo politikası ile (rar, realplayer depoya girmemeliymiş) çok düşük
olasılıklı olacağını düşünüyorum.

Nadir _olması gereken_ bir durum için çözüm olarak görüyorum ve gereksiz
buluyorum. Ama fazla uzatmaya da gerek yok konuyu, basit bir şey yapması
ekleyelim. Sustum. :)

- Faik