[Gelistirici] Obsoletes

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
2 Tem 2007 Pzt 19:36:03 EEST

On Monday 02 July 2007 18:02:07 S.Çağlar Onur wrote:
> Selamlar;

Selam,

> 02 Tem 2007 Pts tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
>
> Öyle :) bu durumu ve sebeplerini/sonuçlarını iyice analiz edip 2008 için
> uygun değişiklikleri yapmalıyız ama 2007 için şu an bir şeyleri
> değiştirmeye sıcak bakmıyorum.

Ok.

> Hayır depoda da değiller o noktadan sonra, gaim mesela pidgin ile yer
> değiştirdi artık depoda gaim diye bir paket yok.
>
> Depoda /daha doğrusu index içinde/ olmamalarını da sağlamak için de
> Obsolute tagı içine yazıyoruz.

Doğru. Düşününce Replaces'a yalnızca isim değişikliği olarak bakmaktan da
vazgeçtim. Daha genel bir anlamda, bunun işlevi artık bu paket tarafından
yapılıyor da diyebilmeliyiz.

Bazı durumlarda 2-3 paket birleşerek tek paket de olabilir. Replace eden paket
dediğin gibi _YENİ_ paket, diğer paketler artık depo'da yoklar. Buradaki
Obsolete, index'e sokmamak için. Bunu 2008 için çözeceğiz.

> Paketçi sadece Replaces diyip geçecekse pisi index oluşturma
> stratejisini/yapısını değiştirmeli.
>
> Hali hazırda tüm paketleri tarayıp burdan çıkan bilgileri index'e
> yazıyoruz /veriyi işlemiyip sonucunu yazmıyoruz, ne okursak yazıyoruz/,
> Replace edilen paket depoda duracaksa (ki şu anki yapı ile durmak zorunda)

2008 ile yapı düzeltilmeli.

> PiSi metadaları işledikten sonra Replaces olanları index'e yazmayarak
> durumu çözebilir

Evet 2008 için bu şekilde çözmeliyiz.

> veya Replaces için özel bir bölüm ekler index'e v.s..

> Tanımları hem paketin içine hem de başka yere serpiştirince ortaya bu
> çıktı. Buradaki tek sorun distribution.xml değil paketlerin içindeki
> Replaces/Conflicts taglarının index'e yansımaması ama yansımasının
> gerekmesi (çünkü bu tanımlar aslında depoyu etkiliyor).

Doğru.

> * Paketler içindeki Replaces/Conflict tagları paket içinde kalmaya devam
> edecek, orda durmasının amacı _depo olmadan_ yapılan kurulumları kotarmak
> olacak.

Evet.

> * distribution.xml içine
>
> <Obsolute replacedBy> veya <Replaces> gibi veya adı/şekli her nasıl
> olacaksa bir seri tag daha eklenecek ve index oluşturma işlemi ora referans
> alınarak yapılacak.

Paketler içindeki bilgiler yetmeli yoksa elimizde var olan bilgileri başka
yerde tekrarlamış oluyoruz. (2008 işi)

> Abi ısrarla neye itiraz ettiğini anlamıyorum. Obsolute diye bir şey
> olmaz/olamaz diyorsan bu durumda ya bu serideki tüm paketleri obsolute
> olmaktan çıkartacağız ve bundan sonra böyle bir kavramımız olmayacak ve
> itiraz eden olarak bu paketleri sen maintain etmeye başlayacaksın/ya da
> maintain eden birilerini bulacaksın/ ya da biz bazı paketleri depoya
> alıp/bazılarını çıkartmaya devam edeceğiz.

Obsolute'u gereksiz buluyorum.

* Şu anki listeye baktığımda bir kısmı Replace edilenlerin indexe girmemesi
için orada bulunuyor. (Bunu 2008 ile çözeceğiz.)

* Bir kısmı depoya girip vazgeçildiği için orada bulunuyor. Depoya bu kadar
kolay girip/çıkmamalıydı bu durumda bir yerlerde sorun olduğunu düşünüyorum.
Depo'dan indirilen bir paket iki gün sonra kullanıcının makinesinden
silinemez. Bu paketleri üstüme alıp maintain etmeye de razıyım.

* Diğer bir kısmını da Replaces'ın çözdüğünü düşünüyorum. kipi-plugins-locales
de paketi kipi-plugins tarafından Replace ediliyor. Bir sonraki
upgrade'de -locales silinecektir. linux-headers, m560x.. aynı şekilde Replace
edilen paketler. Evet bunlar için daha önce bir çözümümüz yoktu.

> Bu gerçekle yaşamak zorundayız ne yazık ki, kimse ben bu paketi depoya
> koyuyorum en az da 3 sene de arkasındayım diye bir şey demeyecek yakın
> gelecekte. Diyen varsa önden buyursun lütfen, engel olmayayım...

Bunu bir kişi diyemez elbette, ama bu paketi birilerinin devam ettirmesi
gerekiyor. Bunun için bir yol bulmalıyız.

- Faik