[Gelistirici] Obsoletes

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
2 Tem 2007 Pzt 18:02:07 EEST

Selamlar;

02 Tem 2007 Pts tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Eski paketlerin birikmesi sorun oluyor. Yedek depo boyutu sürekli artıyor.
> Maintainance problemini kendimiz çıkarmışız. 50-60 MB bir paket kurduktan
> sonra o paketin güncellenmiş hali de olduğunu görmek hoş değil. Belki
> bunu yeniden düşünmek gerekli.

Öyle :) bu durumu ve sebeplerini/sonuçlarını iyice analiz edip 2008 için uygun
değişiklikleri yapmalıyız ama 2007 için şu an bir şeyleri değiştirmeye sıcak
bakmıyorum.

> Aynı demedim, sadece Obsolute içine Replace edilmiş paketleri yazmak
> durumunda kalıyoruz. Ve bunları <Obsolute> diye yazıyoruz. Bu paketler
> Obsolute olmadı, _depodalar_ ama isimleri değişti. Replaces buradan
> geliyor.

Hayır depoda da değiller o noktadan sonra, gaim mesela pidgin ile yer
değiştirdi artık depoda gaim diye bir paket yok.

Depoda /daha doğrusu index içinde/ olmamalarını da sağlamak için de Obsolute
tagı içine yazıyoruz.

> Nasıl yeni paket kurulurken eski paketini kaldırıyorsa burada da yapılan
> şey aynı. Buradaki eski pakete <Obsolute> dememize gerek yok. Bunu index
> şeysi zorunluğundan yapıyoruz. Bunu yapmanın bir anlamı yok. Paketçi
> Replaces deyip geçmeli.

Paketçi sadece Replaces diyip geçecekse pisi index oluşturma
stratejisini/yapısını değiştirmeli.

Hali hazırda tüm paketleri tarayıp burdan çıkan bilgileri index'e
yazıyoruz /veriyi işlemiyip sonucunu yazmıyoruz, ne okursak yazıyoruz/,
Replace edilen paket depoda duracaksa (ki şu anki yapı ile durmak zorunda)
PiSi metadaları işledikten sonra Replaces olanları index'e yazmayarak durumu
çözebilir veya Replaces için özel bir bölüm ekler index'e v.s..

Obsolute'un index oluşurken yaptığı tek şey o an metadatasını okuduğu paket
distribution.xml içindeyse o paketi es geçmek.

Tanımları hem paketin içine hem de başka yere serpiştirince ortaya bu çıktı.
Buradaki tek sorun distribution.xml değil paketlerin içindeki
Replaces/Conflicts taglarının index'e yansımaması ama yansımasının gerekmesi
(çünkü bu tanımlar aslında depoyu etkiliyor).

* Paketler içindeki Replaces/Conflict tagları paket içinde kalmaya devam
edecek, orda durmasının amacı _depo olmadan_ yapılan kurulumları kotarmak
olacak.

* distribution.xml içine

<Obsolute replacedBy> veya <Replaces> gibi veya adı/şekli her nasıl olacaksa
bir seri tag daha eklenecek ve index oluşturma işlemi ora referans alınarak
yapılacak.

> [...]

> O zaman depodaki paket maintain edilmeli.

> Bir paketin otomatik kaldırılması için ya bir lisans problemi ya da
> kullanıcının makinesinde çalışmayacak kadar sorunlu olması (sürekli sorun
> çıkarıyor, programın/kütüphane artık kullanılamıyor, upstream'in
> sallamıyor) olması gerektiğini düşünüyorum. Bunun dışında kullanıcının
> kurduğu ve kullandığı bir paketi otomatik olarak kaldırmamızı yanlış
> buluyorum.
>
> Depo'ya bir paket alıp sonra da ya vazgeçtim bu paketten, kimse de yok buna
> bakacak diyemeyiz/demeliyiz. Obsolute'u da bunun için kullanmamalıyız.

Abi ısrarla neye itiraz ettiğini anlamıyorum. Obsolute diye bir şey
olmaz/olamaz diyorsan bu durumda ya bu serideki tüm paketleri obsolute
olmaktan çıkartacağız ve bundan sonra böyle bir kavramımız olmayacak ve
itiraz eden olarak bu paketleri sen maintain etmeye başlayacaksın/ya da
maintain eden birilerini bulacaksın/ ya da biz bazı paketleri depoya
alıp/bazılarını çıkartmaya devam edeceğiz.

Bu gerçekle yaşamak zorundayız ne yazık ki, kimse ben bu paketi depoya
koyuyorum en az da 3 sene de arkasındayım diye bir şey demeyecek yakın
gelecekte. Diyen varsa önden buyursun lütfen, engel olmayayım...

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/