[Gelistirici] Paket İmzalama

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
1 Tem 2007 Paz 11:57:54 EEST

01 Tem 2007 Paz tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 01 Tem 2007 Paz tarihinde, Bahadır Kandemir şunları yazmıştı:
>
> Hmm anlatmak istediğini ve sorunumu (yazdıklarımı gpg-1.4.5 ile
> deneyerek yazıyordum) şimdi anladım. gpg-1.4.5 pinetnry falan istemiyor,
> parola soracağı zaman kendi soruyor ve use-agent varsa gpg-agent.conf
> içindeki değere paslıyor, gpg2 ise bu kodu atmış ve external bir
> uygulamaya ihtiyaç duyuyor :(
>
> Bu durumda önerin mantıklı duruyor, sadece wrapper yazmanın neden
> güvensiz olduğunu bulamadım.

Wrapper kullanınca, "Güvensiz bellekte çalışıyorsunuz" diye uyarıyor gpg,
İsmail'in dediği gibi Popen'dan kaynaklanıyor bu sanırım.

Pinentry'nin config'ini değiştirerek, Qt bulamadığında Curses'a düşmesini
sağlayabiliyoruz.

> Zamanında [1] diye bir e-posta atmışım, wrapper yazamıyorsak pinentry'ye
> curses kullan diyip burdakileri yapmayı kullanıcıya bırakınca sorun
> oluyor mu?
>
> [1] http://liste.pardus.org.tr/pisi/2005-December/004385.html

GnuPG 2 ile, gpg.conf ve gpg-agent.conf'daki değişikliklere gerek yok
artık. KDE değişikliği yetiyor.

<Reklamlar>
  X'siz bir kullanıcı da Keychain kullanacaksa .bashrc'ye

  keychain -q ~/.ssh/id_dsa 01234567
  . ~/.keychain/host-sh
  . ~/.keychain/host-sH-gpg

  ekleyerek kullanabiliyor agent'ı.
</Reklamlar>

Pinentry kuruluysa pinentry-curses'ı, Pinentry-Qt kuruluysa pinentry-qt'yi
gösteren bir link oluşturarak çözelim bunu.