[Gelistirici] Gnome ActionAPI

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
1 Tem 2007 Paz 00:02:54 EEST

On Sat, 30 Jun 2007 23:37:28 +0300
"S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> wrote:

> dosed(os.path.join(root, "gnome-doc-utils.make"),
> "scrollkeeper-update", "echo")
>

> Bu çok acayip neden silmiyoruz da echo ile değiştiriyoruz?

Parametreleri standart olamayabileceği için, hacky bir yöntem kabul
ediyorum ama işe yarıyor. (linux itself is a hack)

> +        automake()
>
> Neden her paket için automake çağırıyoruz? Tamam yukarda make
> arkadaşı değiştirdiğimiz için geçerli ama eski bir libtools ile
> oluşturulmuş bir paket libtoolize isteyecek v.s v.s. ve bu durumu
> actionsAPI ile kontrol etmek olanaksıza yakın (libtool.sh aç parse et
> versiyonunu bul v.s)
> Bu takla yerine ilgili paketlere bu değişiklikler yama ile eklenmeli,
> bu kısma NACK

gnome-doc-utils.make bulduğunda "haveDoc değişkenini True yapar, eğer
haveDoc True ise automake() çağırır, bunu hallettik gibi :) Hâlâ NACK
mı diyorsun?

> GNOME'u da KDE gibi /usr/gnome altına mı koysak acaba?

Düşünülebilir, ama ileride menüler ile ilgili sorun çıkabilir belki,
emin ve hazır değilim buna. Deneriz. Bu arada, get.gnomeDIR()
eklenmesi gerektiğini de unutmayalım :)

> NAK, autotools autotools ailesinin modeli, autotools kullanan
> uygulamaların yaptıkları şeylerin bulunduğu yer değil.
>
> Bu bir yere eklenecekse GNOME içine olmalı bu, hicolor gayet GNOME'a
> özgü birşey :) ve evet fixInfoDir kardeşde aslında buraya ait değil.

Buna OK. fixIconCache() gnome'da kalsın, zaten şu anda sadece xfce
istisna, geri alıyorum bu değişikliği.

> Bu hali ile baktığımda autotools.py ile arasında fark göremiyorum
> (bir değişken export etmek, configure'e 2 ek parametre vermek ve
> olmaması gereken bir dosed/automake serisi dışında), gerçekten bir
> gnome.py'ye ihtiyacımız var mı?

Evet autotools.py kopyasının ihtiyaçlara göre değiştirilmiş hali o.

Yukarıda "olmaması gereken dosed/automake'i" açıkladım, o yöntem ile
sorunsuz görünüyor. Gnome.py'ye ihtiyacımız var çünkü bu az görülen
değişiklik *her* gnome paketinde tekrar edilecek,

* dosed yaptığımız "scrollkeeper-update / echo" --disable-scrollkeeper
verdiğimizde bazen yine güncelleyebiliyor
* Her seferinde patch yapmak süreci uzatıyor.
* actions.py'nin build() kısımlarında shelltools ile değişken export
etmek kötü gözüküyor + amelelik oluyor
* Build işleminden sonra icon-cache dosyası oluşmuş mu diye bakmak,
varsa remove kodu eklemek zorluyor.
* Tabiki bunların update işlemleri için comar betiğini eklemeyi
saymıyorum bile.

Ufak değişiklikler ile tüm bunlardan kurtulmak iyi bir çözüm. Paketçiye
zaman kazandırıyor + uygulamaların kurulumlarında insan faktörünü
katmayıp hata payını en aza indiriyor.