[Gelistirici] Gnome ActionAPI

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
1 Tem 2007 Paz 00:26:29 EEST

01 Tem 2007 Paz tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:

> Parametreleri standart olamayabileceği için, hacky bir yöntem kabul
> ediyorum ama işe yarıyor. (linux itself is a hack)

Eğer ciddiysen bu argüman kabul edilebilir bir argüman değil ne yazık ki,
burda birkaç sorun var;

a) --disable-scrollkeeper veya atıyorum "export
GNOME_SUCKS_SO_DISABLE_SCROOLKEEPER=1" çalışmıyorsa

GNOME ve ilgili paketlere hata bildirmek/neden çalışmadıklarını analiz etmek
ve çözmelerini sağlamak gerekiyor

b) Eğer biz hatalı kullanıyorsak doğrusunu öğrenmek ve onu kullanmak
gerekiyor.

c) actionsAPI'de her paketin saçma sorunlarını çözmek için değil, bu hamle
_illa ve illa_ yapılacaksa paketlere yama olarak eklenmeli.

> gnome-doc-utils.make bulduğunda "haveDoc değişkenini True yapar, eğer
> haveDoc True ise automake() çağırır, bunu hallettik gibi :) Hâlâ NACK
> mı diyorsun?

Bu hamle yukarıdaki hamlenin bir sonucu bu bağlamda bkz: yukarı

> Düşünülebilir, ama ileride menüler ile ilgili sorun çıkabilir belki,
> emin ve hazır değilim buna. Deneriz. Bu arada, get.gnomeDIR()
> eklenmesi gerektiğini de unutmayalım :)

Ok, bu illa gerekli değil belki tam tersini yapıp KDE'yi sisteme yaymalıyız
2008 için, FHS/LSB öyle buyuruyor zaten.

> Evet autotools.py kopyasının ihtiyaçlara göre değiştirilmiş hali o.
>
> Yukarıda "olmaması gereken dosed/automake'i" açıkladım, o yöntem ile
> sorunsuz görünüyor. Gnome.py'ye ihtiyacımız var çünkü bu az görülen
> değişiklik *her* gnome paketinde tekrar edilecek,
>
> * dosed yaptığımız "scrollkeeper-update / echo" --disable-scrollkeeper
> verdiğimizde bazen yine güncelleyebiliyor

Bu paket hatası ama pisi'nin ya da actionsAPI'nin problemi değil ki.

> * Her seferinde patch yapmak süreci uzatıyor.

Ne yazık ki paket hatalarını pakette çözmek gerekiyor, bu iş için paket
yamalanacaksa yamalanmak zorunda.

> * actions.py'nin build() kısımlarında shelltools ile değişken export
> etmek kötü gözüküyor + amelelik oluyor

shelltools.export değişken export etmek kullanılıyor işini yapınca neden kötü
görünsün, nasıl bir kozmetik kaygıdır bu :)

> * Build işleminden sonra icon-cache dosyası oluşmuş mu diye bakmak,
> varsa remove kodu eklemek zorluyor.

Buna bir itirazım yok zaten

> * Tabiki bunların update işlemleri için comar betiğini eklemeyi
> saymıyorum bile.

comar ile actionsAPI'nin ne alakası var? actionsAPI'de ne yaparak çomar'ı
ekarte etmeyi başarıyoruz? pakhandler yazmak ile build işleminin alaksı yok
ki.

> Ufak değişiklikler ile tüm bunlardan kurtulmak iyi bir çözüm. Paketçiye
> zaman kazandırıyor + uygulamaların kurulumlarında insan faktörünü
> katmayıp hata payını en aza indiriyor.

Fakat actionsAPI'yi hackler ile dolduruyor, ben halen bunun gerekli olduğuna
inanmıyor ve paket sorunları paketlerde çözülmeli diyorum malesef...

Saygılar
--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/