[Gelistirici] yeniden isitilan "daha fazla uygulama" kayip

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
24 Oca 2007 Çar 11:39:56 EET

Merhaba,

Tue, 23 Jan 2007 13:08:52 +0200 (EET), gorkem at pardus.org.tr :

> Neden bu kadar rahatsiz oldugunu anlamis degilim.
Beni rahatsiz eden, bu tartisma hic yapilmamis gibi Ingilizce hata
mesajlarinda "siz bana hangilerini kullandiginizi soyleyelim, menuye
ekleriz" tarzinda yanitlar verilmesi.

Bir hatanin hizla cozume ulasmamasi cok normal, zira elde belirli
sayida gelistirici var. Ama "ortalik durulduktan sonra" konusulanlarin
yok sayilarak hareket edilmesi baska bir eylem.

> Bir tartisma yapiliyor, insanlar fikir beyan ediyor ve sonucta bir
> sey cikmiyor.
Aslinda ortaya bir sonuc cikiyor, gorus belirten insanlarin cogunlugu
mevcut durumun/yontemin yanlis oldugunda hemfikir oluyor.

> Eger konu ile ilgili 10 kisi konusmus olsa anlayacagim, ama
> monologdan ote bir sey cikmadi.
Saydim da... 8 kisi konusmus. Benim bildigim monolog 1 kisi ile yapilir
ama duruma gore 8'e kadar yolu var anlasilan :)

> Bence bir hata raporu ac, kdebase kiminse uzerine ata, paketleri
> bolmeyi oner. Sikayetci olmak yerine eylemci olmakta fayda var :)
Hata raporu acmak bir eylem mi? Seni mi kiracagim, actim ve tartismaya
katilmis herkesi ekledim. Simdi bu eylem oldu da, listede konunun farkli
yonlerini vecozumlerini tartismak eylem olmadi mi? Bence degil. Hata
takip sistemi de, e-posta listesi gibi bir arac, amac degil. E-posta
listesindeki yazismalari gozardi eden, bunu da eder, ne farkedecek...
Onemli olan niyet.

Burada sorun ne kdebase ne de baska spesifik bir paketin sorunu
aslinda. Dagitimda bir butunluk sorunu soz konusu. Kdegames paketinde
ontanimli gelmesi istenmeyenler iki ayri pakete bolunerek cozulurken,
ayni dagitimin hatta ayni bilesenin paketlerinde baska bir zaman baska
birinin paketinde menuden silinerek cozuluyor. Bir dagitimin daha
tutarli olmasi ve ayni sartlardaki sorunlara ayni cozumleri getirmesi
beklenir.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693