[Gelistirici] IEEE 802.1X için Çomar modeli.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
17 Şub 2007 Cmt 16:01:52 EET

Merhabalar,

playground/furkan/wpa_supplicant/

altında wpa_supplicant paketinin bir IEEE.802.1X Çomar modeli
sağlaması için çalışmaya başladım. Model için gereken kodu
comar/IEEE_802_1X.py içinde bulabilirsiniz.

Model methodu şu an sadece WPA ve umuyorum ki WPA2 için auth
gereksinimini karşılayacak biçimde. WPA modemimde sorunsuz auth.
sağlıyor. İleride EAP, PEAP vs.. türleri için de destek ekleyeceğim.

wpa_supplicant servisi hiçbir interface eklemeden başlatılıyor. method
içinde dbus çağrıları ile wpa_supplicant yönetiliyor.

wpa supplicant için olmazsa olmaz iki şey interface adı (eth0, eth1)
ve interface'in kullandığı sürücü kablosuz için çoğunlukla (wext) ve
kablolu için (wired).

method'a bu iki değişken dışında wpa auth için gerekli olan (ssid) ve
(psk) parolası veriliyor. Daha sonra timeout kadar bir sürede
(öntanımlı 10 sn) auth. işleminin gerçekleşmesi bekleniyor.

Modeli geliştirmek ve daha generic hale gelmesini sağlamak için öneri
ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.

Görüşürüz.

--
Furkan Duman