[Gelistirici] NM Kablosuz ağ tarayıcı

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
13 Şub 2007 Sal 12:53:11 EET

13 Şub 2007 Sal 12:18 tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> MAC'i göstermemek konusunda Erkan beye katılmıyorum, hem güvenlik
> açısından, hem de aynı essid ile farklı ap'ler kullanan otel vb gibi
> yerlerde doğrusunu seçebilmek açısından gerekli bir bilgi o. Yalnız şöyle
> bir nokta var, seçim sırasında bulunan her bir essid için bir tane macsız,
> en az bir tane de her bir ap için macli olmak üzere birden fazla entry
> olmalı. Yani ben "aliveli" essid'ini aynı essidli herhangi bir yere
> bağlanma modunda, yada yalnızca şu mac'i olan ap'ye bağlan modunda
> seçebilmeliyim. Link betiği henüz bakmıyor bu bilgiye, ama bakacak.

Buna katılıyorum, yani AP'li ya da AP'siz olabilmeli bağlantı. Ama AP MAC'ı
göstermeye gerek yok, bu karmaşık sayı kimsenin işine yaramıyor sonuçta.
Otelde, vb 5 tane aynı ESSID'den en yüksek kaliteli olanı seçip tıklayınca
zaten o AP'yi kullanmaya başlamalı; eğer istenirse network-manager ana
sayfasında "aynı ESSID ile herhangi bir AP'ye bağlan" gibi bir kutucuk olmalı
çentiklemek için...

ET