[Gelistirici] paketler-commits

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
6 Şub 2007 Sal 18:30:16 EET

06 Şub 2007 Sal tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> Bu feedbacklerin amacının contrib deposuna eklenen paketlerin istatistiğini
> tutmak ve kullanıcıları bilgilendirmek olduğunu zannediyordum ancak dün
> irc'de İsmail ile konuştuğuma göre depo sorumlusu olmamdaki tek amaç
> sizleri bilgilendirmek imiş. Açıkcası bunu duyduğumda şok oldum.

Depo sorumlusu oldun çünkü contrib'in düzenlenmesi gerekiyor, paketlerin
sorunlarından arındırılması gerekiyor, bileşen sorumlularının belirlenmesi ve
koordine edilmesi gerekiyor ve ben devel deposu için ne yapıyorsam aynılarını
seninde yapman gerekiyor.

Ve evet bunların yanında geliştirici listesini de bu paket depoya girdi, şu
silindi, bu paketi depoya alabiliriz gibi düzenli feedback vermeni
arzuluyoruz ki contrib deposunda neler oluyor haberimiz olabilsin.

> söylediğinize göre contrib-commits listesi takip edilmiyor, bunun küçük bir
> kanıtı olarak dün devel deposuna alınıp sonra merge edilen bir kaç tane
> perl paketi verebilirim. O perl paketleri aylardır contrib'de duruyordu,
> anlaşılan yapılırken contrib'e bakma tenezzülünde bile bulunulmamış.
> Öyleyse contrib'in onemi nedir? Hatta şöyle söyleyeyim, önemi var mıdır?

Contrib commits listesi takip ediliyor ama contrib paketlerine bakacak, kim ne
yapmış diye ilgilenecek zaman çoğumuzda yok ne yazık ki, contrib deposunu
senin sorumluluğuna bırakmak istememizin sebebi buydu, birinin bu paketler
ile ilgilenmesi ve standartlara uygun, normal paketlerin orada olması
gerekliliğini birinin yerine getirmesi gerekiyor.

Contrib'in bir önemi olup olmadığı ile ilgili soruların vardıysa bunları neden
toplantıda açmadığını da anlayabilmiş değilim, toplantının başında contrib
derlenecek ve derlenmesi için şu şu şu gerekiyor diye başlayan 2 saatlik
konuşmadan sonra halen kafanda contrib deposunun önemi soruları varsa buna
bizim yapacağımız birşey olduğunu düşünmüyorum.

> Toplantının da iyi geçtiğini söyleyemem, düzgün konusulan bir konu olmadı.
> Konusmaya çalışılırken birileri oyun oynadı, kulaklığını takıp müzik
> dinledi, diğeri odadan çıkıp sigara içti vs. Gelip elimizi sıkan, derdini
> anlatan, sohbet eden biri olmadı. Adını bilmediğim, yüzünü görüp
> tanışmadığım bir sürü insan vardı orada.. Bu tavırların neyi ifade ettiğini
> anlamış değilim. Neyi anlatmak istediğinizi açıkca söylerseniz kimsenin
> darılıp güceneceğini zannetmiyorum..

Bu senin sosyal başarısızlığın o zaman, ben bir sürü insanlar tanışıp, bir
sürü insanla bir sürü şey konuşma fırsatı buldum, zaten o toplantının amacı
da insanların tanışmasına zemin hazırlamaktı. Ya da tanışmadığın insanlar
vardıysa neden sana gelmelerini bekledin zahmet sen gidiverseydin.

> Durum contrib'in ve bir şeyler yapmak
> isteyenlerin önemsiz olduğunu gösteriyor. Sevgili Çağlar'ın şakayla karışık
> da olsa contrib'i silme fikri hiç de mantıksız gelmemeye başladı. Durum
> böyle olunca diğer katkıcılarımızın yapacaklarına devam edeceklerini
> zannetmiyorum..

Bu karara/sonuca eğer tüm katkıcılar bir araya gelip verdiyseniz yapacak bir
şeyim yok, tabi ki nasıl istiyorsanız öyle davranabilirsiniz fakat madem bu
kadar sıkıntınız vardı tüm gün süren bir toplantıda bu konuları açmayıp
arkasından e-posta atmak gerçekten komik olmuş.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/