[Gelistirici] paketler-commits

Koray Löker loker at pardus.org.tr
6 Şub 2007 Sal 16:31:30 EET

06 Şub 2007 Sal 12:44 tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:
> edilmeyen bakımsız paket kalmayacak (öyle umuyorum) Beni üzen nokta şu ki
> bu kadar çabalamaya rağmen çekirdek geliştiricilerimizin çoğunun
> contrib-commits listesini takip etmemesi ve giren/çıkan paketlerin
> listesini *bilgi amaçlı* istemeleri. Bunu neden toplantıda söylemedin
> diyebilirsiniz, evet söylemedim çünkü dediklerinizin bazılarını
Bu konuda bir noktayı açıklığa kavuşturmak gerekiyor sanırım... Eleştirinde
haklısın; ama tespiti biraz büyük yaparak konuyu bu noktaya getiriyor
olabilirsin diye düşünüyorum.

Resmi depoda paketi olan ve projenin geliştirilmesinde bunun dışında da
sorumluluklar taşıyanların üzerindeki yük oldukça ağır, bu anlamda contrib
deposunu devel kadar detaylı takip etmeleri daha _zor_ daha az önemsendiği
için değil... Öte yandan o deponun da resmi depo ile aynı muameleyi her
açıdan görmesi isteği zaten toplantıyı var eden fikirlerden biriydi. Bu
konuyu çekirdek ekipteki herkesten daha çok önemsediğini görebildiğim için de
bu açıdan çok mutluyum... Bu şunu düşündürüyor: "Eren kadar söylemeden de
olsa o odadaki nice insan da bu çizgide düşünüyordur... Onlar bu depoya sahip
çıkar ve ikinci bir güçlü depo oluştururlar, hata takip sistemi vs. gibi
destekler gibi bir farklılık olur ama kalite açısından hiç bir fark olmaz..."

Bu da bu dağıtımın güçlü bir ekosistemi olduğunun, olacağının ilk güçlü
göstergelerinden biri olmuş olur... Yani senin olumsuz gördüğünü ben biraz
daha olumlu görüyorum sanırım...

> Beni üzen 2. nokta ise bazı takım arkadaşlarımızın , cekirdek kadronun
> toplantıdaki davranışları konusunda olumsuz düşünmesi ve ayrılacak
> olmaları. Ben, bunun sebebi olarak ilk toplantı olması ve bir iletişim
bu eleştirilerini söz konusu kişilerle doğrudan ya da listede genel olarak
(nasıl tercih ediyorlarsa) paylaşırlar mı?

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->