[Gelistirici] paketler-commits

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Şub 2007 Sal 12:16:22 EET

Tue, 6 Feb 2007 10:04:56 +0200, "Eren Türkay" <turkay.eren at gmail.com> :

> Bu feedbacklerin amacının contrib deposuna eklenen paketlerin
> istatistiğini tutmak ve kullanıcıları bilgilendirmek olduğunu
> zannediyordum ancak dün irc'de İsmail ile konuştuğuma göre depo
> sorumlusu olmamdaki tek amaç sizleri bilgilendirmek imiş.
Valla siz dedigin "cekirdek" gelistiricilerin kafasindaki nedir
bilmiyorum ama toplantida "contrib deposunda bilesen sorumlulari olsun,
hatta deponun bir sorumlusu olsun" onerisini getiren insan olarak; benim
kafamdaki "gonullu" gelistiriciler olarak daha duzenli, tutarli,
devel/2007 benzeri bir contrib deposuna sahip olmamizdi. Her seyin bir
duzen icinde olmaksizin atildigi bir ambar olmaktansa, resmi depo gibi
tutarli bir depo haline gelmesiydi, Pardus'un hedefledigi son
kullanicilarin sorunsuz kullanabilecegi halde olmasiydi.

Yani acik soyleyeyim, cekirdek gelistiricileri bilemem ama contrib
deposunu olusturan biz gonullu gelistiricilerin (bence) depo ve bilesen
sorumlularina ve devel/2007 deposundaki kurallara ihtiyaci var :)

Caglar'in yazmadigi isler arasinda, devel/2007 depolarinda calisip
xml'leri kontrol eden svn hook'larinin contrib'e de konmasi (yapildi);
paketler.pardus.org.tr arayuzunu olusturan repostats.py'nin contrib
icin de calistirilmasi var.

Contrib'in hakettigi kadar ciddiye alinmadiginin, cogu cekirdek
gelistiricisinin hic takip bile etmediginde bence de haklisin. En
basitinden resmi depolar icin yapilan her is icin "contrib icin de
yapilsin" diye viyaklamak zorunda olmamaliyiz. Contrib deposunun artik
"desteklenmeyen yazilimlari da suraya atalim" deposundan daha fazla
onemi olmali, bunda da hepimiz hemfikir olduk toplantida. Su anki
durumun duzeltilmesi icin hem orayi ayakta tutan gonullu
gelistiricilerin hem de cekirdek ekibin atmasi gereken adimlar var.
Kimse sutten cikmis ak kasik degil :). Gecis sureci biraz acili olacak
ama -herkes- emek verdiginde cok kisa zamanda tamamlanir bence.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693