[Gelistirici] paketler-commits

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
6 Şub 2007 Sal 12:44:38 EET

2007/2/6, Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>:

> Tue, 6 Feb 2007 10:04:56 +0200, "Eren Türkay" <turkay.eren at gmail.com> :

> Valla siz dedigin "cekirdek" gelistiricilerin kafasindaki nedir
> bilmiyorum ama toplantida "contrib deposunda bilesen sorumlulari olsun,
> hatta deponun bir sorumlusu olsun" onerisini getiren insan olarak; benim
> kafamdaki "gonullu" gelistiriciler olarak daha duzenli, tutarli,
> devel/2007 benzeri bir contrib deposuna sahip olmamizdi. Her seyin bir
> duzen icinde olmaksizin atildigi bir ambar olmaktansa, resmi depo gibi
> tutarli bir depo haline gelmesiydi, Pardus'un hedefledigi son
> [...]

Contrib deposunu stable getirip ayaklandıracağım, konuştuğumuz gibi stable
olacak. 2007 ve devel depoları gibi kurallar koyulacak. Bileşen sorumluları
da işler biraz yola girdikten sonra belirlenecek. Bunları yaptıktan sonra da
deneyimsiz/yeni gelen geliştiricilerimiz için asıl yapması gerekenleri,
nasıl paketlerine bakması gerektiklerini içeren bir belge yazacağım. Böylece
ne yapması gerektiklerini öğrenmiş olacaklar ve contrib'de maintain
edilmeyen bakımsız paket kalmayacak (öyle umuyorum) Beni üzen nokta şu ki bu
kadar çabalamaya rağmen çekirdek geliştiricilerimizin çoğunun
contrib-commits listesini takip etmemesi ve giren/çıkan paketlerin listesini
*bilgi amaçlı* istemeleri. Bunu neden toplantıda söylemedin diyebilirsiniz,
evet söylemedim çünkü dediklerinizin bazılarını kaçırmamdandı. Orada benim
anladığım "haftalık olarak wikiye veya baska bir yere hangi paketler girmiş,
hangileri çıkmış, ne yapılmış yazabilirsin" idi. Zira bir geliştiricinin
*-commits listelerini takip etmesi gerekir. Beni üzen 2. nokta ise bazı
takım arkadaşlarımızın , cekirdek kadronun toplantıdaki davranışları
konusunda olumsuz düşünmesi ve ayrılacak olmaları. Ben, bunun sebebi olarak
ilk toplantı olması ve bir iletişim sorununun var olması diyorum. En azından
bir onceki mailimde yazdıklarıma bir cevap gelirse sevineceğim, çünkü
gerçekten çok ciddi bir iletişim problemimiz var...