[Gelistirici] paketler-commits

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
6 Şub 2007 Sal 10:04:56 EET

06.02.2007 tarihinde S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr> yazmış:

> Bu baabta bunların düzeltilmesi, sorunların giderilmesi için en uygun
> yöntemin
> devel deposu politikasını contrib'e aynen yansıması olduğuna karar verdik,
> - Eren contrib deposu sorumlusu oldu,
> - 3 vakte bileşen sorumlularını belirleyecek
> - Paketleri düzeltmeye başlayacaklar
> - Contrib deposu geliştirici listesine haftalık düzenli feedback verecek

Bu feedbacklerin amacının contrib deposuna eklenen paketlerin istatistiğini
tutmak ve kullanıcıları bilgilendirmek olduğunu zannediyordum ancak dün
irc'de İsmail ile konuştuğuma göre depo sorumlusu olmamdaki tek amaç sizleri
bilgilendirmek imiş. Açıkcası bunu duyduğumda şok oldum. Bunu söylediğinize
göre contrib-commits listesi takip edilmiyor, bunun küçük bir kanıtı olarak
dün devel deposuna alınıp sonra merge edilen bir kaç tane perl paketi
verebilirim. O perl paketleri aylardır contrib'de duruyordu, anlaşılan
yapılırken contrib'e bakma tenezzülünde bile bulunulmamış. Öyleyse
contrib'in onemi nedir? Hatta şöyle söyleyeyim, önemi var mıdır?

Toplantının da iyi geçtiğini söyleyemem, düzgün konusulan bir konu olmadı.
Konusmaya çalışılırken birileri oyun oynadı, kulaklığını takıp müzik
dinledi, diğeri odadan çıkıp sigara içti vs. Gelip elimizi sıkan, derdini
anlatan, sohbet eden biri olmadı. Adını bilmediğim, yüzünü görüp
tanışmadığım bir sürü insan vardı orada.. Bu tavırların neyi ifade ettiğini
anlamış değilim. Neyi anlatmak istediğinizi açıkca söylerseniz kimsenin
darılıp güceneceğini zannetmiyorum.. Durum contrib'in ve bir şeyler yapmak
isteyenlerin önemsiz olduğunu gösteriyor. Sevgili Çağlar'ın şakayla karışık
da olsa contrib'i silme fikri hiç de mantıksız gelmemeye başladı. Durum
böyle olunca diğer katkıcılarımızın yapacaklarına devam edeceklerini
zannetmiyorum..

Saygılar,
Eren