[Gelistirici] ozgurlukicin.com

Ali Işıngör isingor at gmail.com
5 Şub 2007 Pzt 14:08:31 EET

On 2/5/07, Rasim AKAR <rasimakar at pardusdepo.com> wrote:

> Bu kısıma kadar anlaşılmayan bir şey; ancak benim kafamda bazı soru
> işaretleri kamadı değil.
> 1. ozgurlukicin.com portal yapısına rss vermem daha doğru olacak diye
> düşünüyorum

En doğrusunu düşünmüşsün. Ozgurlukicin.com pardus depo'nun yerine geçen
değil, pardusdepo ve diğer oluşumlara ziyaretçi taşıyan bir yapıda
kurgulanmalı. Pardus depo'da yer alan bir yazılımın tanıtımı şeklinde de
olabilir bu.

siteyi olduğu gibi taşımak sorun değil benim için, hatta
> beni büyük bir yükten bile kurtarmış olur bu durum. Şu an için
> pardusdepo.com sitesini oraya almam depo yansısı ve iso yansısı olması
> açısından mümkün gibi gelmiyor ki yurt dışı kullanıcılarının burayı
> kullandığını göz önünde bulundurmamız sözkonusumu?

Pardus depo'nun yurtdışında durması daha amaca yönelik olacaksa -ki öyle
gözüküyor- orada kalsın elbet... Bu karar, fayda/maliyet hesaplamaları
doğrultusunda, tamamen senin vereceğin bir karar olacak.

2.sanat için dün ortak görüş olarak sanat.pardusdepo.com şeklinde
> olmasını uygun bulmuştuk bu karar hala aynımıdır. Sanat kısmını ulakbim
> sunucularına taşıyabiliriz, bunda bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum
> hatta öyleki pardusdepo.com u da taşıyabiliriz. Sadece ftp yi yine
> yurtdışındaki sunucuda bırakmam gerekecek ki bu durumda taşımam ne gibi
> bir avantaj sunacak?

sanat.pardusdepo.com bana hiç iyi bir fikir gibi gelmiyor. İki gerekçeyle:
Birincisi, ozgurlukicin.com bana hem herkese hem de hiç kimseye ait olan bir
alan adı gibi duruyor. Bu nedenle de sanatın ozgurlukicin.com alan adı
altında bir yerde durması çok daha mantıklı. Ama dersen ki, pardusdepo'nun
sahibi olarak başka bir yerde durmasından alınırım, seni kırmayız,
pardusdepo'nun altına taşı deriz... :)

İkinci gerekçemse, sanat'ın müşterisinin yurtiçinde olması. Pardusdepo
yurtdışında duracaksa, bu noktada sanat'ı da oraya taşıyacağımız anlamı
çıkar ki, bence amaca yönelik olmaz. Yurtdışı sunucularına sanatı da taşımak
sana ekstra maliyet yüklememiz anlamına gelir ki, bunu da istemeyiz.

3.bu gün itibari ile www.pardus-tt.org sitesini kapatarak sanat için
> yeni çalışmalara başlamış bulunuyorum sanat sitesini ayrı bir pardus
> sunucu üzerinde tutacağım ip adresi 72.232.150.190 bu sunucuda
> yurtdışında. Sanat'ın yurt dışında olması yurtiçi kullanıcılara kısıntı
> yaratırmı?

Bence yaratır. Malum, denizden geçen ADSL kabloları memlekette don
lastiğinden biraz hallice... Yurtiçiğne yönelik trafiğin sunucularını hem
fayda hem de maliyet açısından bana çok daha akıl kârı geliyor.

4.bu sunucuların yönetimi kimde olacak? Bazı durumlarda pardusdepo.com
> sitesine ssh bağlantısı yapmam ve isoları wget ile rsync ile de depoyu
> eşitlemem gerekiyor.

Sende :) ! Bir süre sonra Cihangir'deki ofisimizde bu projelerden sorumlu,
tam zamanlı bir webmaster/sistem yöneticisi istihdam etmeye başlayacağız, bu
arkadaşla birlikte bu işin sorumluları olabilirsiniz.

Bu arada bu webmaster'ın aramızda yeni katılan geliştirici arkadaşlardan
birisi olmasını çok arzu ederim. Bu da açıkçası bir "iş teklifi"dir...:)

Bu durumda eğer koyabilirseniz pardusdepo.com için sadece makina bile
> gönderebilirim sizlere.
>
> beni detaylı olarak bilgilendirirseniz sevinirim

Not: Cevapları tam bu noktasında Erkan'ın cevapları geldi. Onunla aynı yönde
düşündüğümüze sevindim.