[Gelistirici] ozgurlukicin.com

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
5 Şub 2007 Pzt 14:00:42 EET

05 Şub 2007 Pts 13:26 tarihinde, Rasim AKAR şunları yazmıştı:
> 1. ozgurlukicin.com portal yapısına rss vermem daha doğru olacak diye
> düşünüyorum siteyi olduğu gibi taşımak sorun değil benim için, hatta
> beni büyük bir yükten bile kurtarmış olur bu durum. Şu an için
> pardusdepo.com sitesini oraya almam depo yansısı ve iso yansısı olması
> açısından mümkün gibi gelmiyor ki yurt dışı kullanıcılarının burayı
> kullandığını göz önünde bulundurmamız sözkonusumu?

Daha önce yazdığım gibi benim kafamda olan yalnızca teknik ve markasal bir
altyapı oluşturmak. Bu platformda bulunup bulunmamaya, ya da yalnızca teknik
altyapıyı kullanmaya karar verecek olan mevcut site ve alan adı sahipleri.

Yansı konusuna gelince; aslında kişisel görüşüm Pardus'un henüz bir yansı
ihtiyacı olmadığı yönünde. Zaten yükün %80-90'ını kaldırıyor ULAKBİM'deki
sunucu, kaldırmaya da devam edebilir. 2007'yi yayınladığımızda bir hesap
hatasından ve biraz da acelecilikten sıkıntı yaşadık, yoksa problem
olmayacaktı. Dediğim gibi bu kişisel düşüncem, genel kanı bunun aksi yönde
olduğundan yansılarımız mevcut, sağ olsunlar :-)

> 2.sanat için dün ortak görüş olarak sanat.pardusdepo.com şeklinde
> olmasını uygun bulmuştuk bu karar hala aynımıdır. Sanat kısmını ulakbim
> sunucularına taşıyabiliriz, bunda bir sıkıntı çıkacağını sanmıyorum
> hatta öyleki pardusdepo.com u da taşıyabiliriz. Sadece ftp yi yine
> yurtdışındaki sunucuda bırakmam gerekecek ki bu durumda taşımam ne gibi
> bir avantaj sunacak?

Aslında ozgurlukicin.com hareketinin arkasındaki nihai hedef TÜBİTAK ve UEKAE
tarafından sağlanan bir ortamda  ve mümkünse tek alan adı altında bir marka
oluşturmak. Bu şekilde hem maliyeti (insan gücü ve diğer) düşürmüş, hem de
etkiyi (tek marka vb) artırmış olacağız. "sanat" lafı bana hiç sıcak
gelmiyor, ama bu işin adı bu ise geleceği yer sanat.ozgurlukicin.com
olacaktır diye düşünüyorum.

donanim.ozgurlukicin.com, forum.ozgurlukicin.com, haber.ozgurlukicin.com,
depo.ozgurlukicin.com, wiki.ozgurlukicin.com, .... da olası diğer alt alan
adları...

> 3.bu gün itibari ile www.pardus-tt.org sitesini kapatarak sanat için
> yeni çalışmalara başlamış bulunuyorum sanat sitesini ayrı bir pardus
> sunucu üzerinde tutacağım ip adresi 72.232.150.190 bu sunucuda
> yurtdışında. Sanat'ın yurt dışında olması yurtiçi kullanıcılara kısıntı
> yaratırmı?

Yanıtı yukarıda sanırım. sanat.pardus.org.tr'yi "kapatmamızın" nedeni teknik
ya da diğer nedenler değil. Bu siteyi düzgün bir şekilde yaygınlaştıracak
bir "sahip"inin bulunmaması. Beklentimiz  kaliteyi, trafiği ve katkıcıları
artıracak şekilde yeni bir nalayışla yapılanması. Bu açıdan Ali ile
koordinasyon içerisinde ve sağlam ve emin adımlarla hareket etmek en
anlamlısı. Acelemiz yok...

> 4.bu sunucuların yönetimi kimde olacak? Bazı durumlarda pardusdepo.com
> sitesine ssh bağlantısı yapmam ve isoları wget ile rsync ile de depoyu
> eşitlemem gerekiyor.

Bu konuları netleştirmek için yeni listenin açılması ve tartışmaya başlamamız
gerekiyor. Şu anda herhangi bir konuda verilmiş bir karar yok... Hepimiz
konuşuyoruz yalnızca.

ET