[Gelistirici] [Contrib-commits] r5965 - in applications/games: ioPaintball ioPaintball-data ioPaintball/files

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Ara 2007 Pzt 21:07:12 EET

> Derdim bu değil.

 Bununla

> Bende kendi adıma bu mergeleri yapmayacağımı çünkü uygun görmediğimi
> belirttim, isteyen de merge eder, merge edene de etme demedim.

 bu "mutually inclusive" çünkü stable a merge etme işini en ciddi sen
yapıyorsun. Sen "kendi paketlerimden başkasını merge etmiycem" dersen,
paketler de merge edilmezse geliştiriciler "e ben niye kasayım ki"
demeye başlayacak. Ha yok "niye illa ben yapayım ki" diyorsan da
yukarıdaki maddeye geri dönüyor olay.

> Oyunun grafikleri gayet kötü, 1 tane map var. Diğer oyunların yanında
> herhangi bir kalitesi yok.

 Kötü grafik görmemişsin :) Map leri baktığımda 4 lük ekran doluydu ve
daha başka ekran vardı, ama tam olarak kaç map vardı hatırlamıyorum.

> Contrib deposuna alıyoruz zaten, piç mi bu depo ki ben paket buraya
> gitsin dediğimde herkes itiraz ediyor. Oraya hiçbir paket gitmicekse
> kapatalım.

 Contrib e de bir sürü paket gidiyor, onun da bazı kuralları var. Çevri
sıkıntısı vs. gibi şeyler özellikle contrib e alıyoruz ama oyunlarda
bunu aramıyoruz biliyorsun. Artı bu olay contrib deki paket sayısını
arttırmak için çıktıysa bana iyice acayip gelecek.

 Benim için bu oyunun hangi depoda olduğu fark etmiyor, belki contrib
de olması daha iyi olabilir, ama bunun paketin bakımını yapacak
geliştiricisiyle daha düzgün konuşarak haledilmesi gerekiyor. "Ben
beğenmedim", "2007 stable ben paket almıycam" bizim gibi teknik
adamların kıstasları olmamalı, olacaksa da daha düzgün bir şekilde
birbirimizi ikna etmemiz gerekiyor (artık kim kime toblerone alır
orasını bilemem). Kırıcı olmanın kimseye faydası yok.

> Açık kodlu program kalitesiz program demek değil,

 Sen grafik ses map vs. diyorsan oyunlarda ID software vs. kalitesini
bekleyemiyoruz, üzgünüm. En kaliteli oyunlar bile ID nin bahşettiği
motorlar üzerine yazılıyor, bir iki tane de cube2 motoru için oyun var
o kadar.

> depoda da oyun eksiği yok fazlası var zaten.
>
> N kişi onay vermiş olabilir N+1'inci kişi itiraz ettiyse sen onu
> görmemiş gibi davranıyosan bu yanlıştır. Her paket 2007'ye giremez
> benim gözümde evet daha yüksek beklentilerim var, Pardus bu yüzden
> kaliteli zaten. Önümüze gelen herşeyi depoya almıyoruz. Paketi
> derlemekle bitmiyor olay, güvenlik bakımı normal bakımı derken
> herşeyi bi sorumluluk bir paketin.

 Sen ben beğenmiyor oynamıyor olabiliriz ama seveni varsa bakımı
yapılıyorsa (ki Murat yapıyor) depoda olması bana batmıyor.
Beğenmiyoruz diye de başkasının uğraşıp yaptığı, bakımını vs. sini de
düzgün takip ettiği paketi atacak değiliz.

 N kişi onay verip sadece N+1 itiraz ediyorsa, N+1 "ben bunu
beğenmiyorum benim dediğim olacak" yapmak, tartışmayı yarıda
bırakmak yerine makul bir çerçevede konuşup anlaşmaya devam etsin bi
zahmet. Hepimiz bir şekilde anlayışlı makul insanlarız, konuşarak ve
daha sakin halletmemiz lazım böyle şeyleri. Ivır zıvırdan çıkacak
tatsızlıkların ve bunun getireceği kayıpların kimseyi mutlu edeceğini
zannetmiyorum, ne dağıtımın ne birey olarak bizlerin de bir şey
kazanacağını zannetmiyorum.

> Contrib deposunda bu sorumluluklarımız yok.

 Buna katılmıyorum. Contrib deposu bence stable kadar ilgi görmeli ,
paketleri takip edilmeli vs. Tabi bunu yapacaklar öncelikle paket
sahipleri olmalı.

> Contrib deposuna gidenler depolara alınmıyomuş gibi davranmayın artık
> çok sıkıcı bi durum bu.

 Benim için konu paketin contrib ya da devel e girmesi değil, bunun
kararını verme sürecimiz.

> Pardus'un kendi deposunda 20.000 paket olsun istiyosanız önce paket
> maintain edicek 10.000 kişi bulun.

 Ben eldekileri (sen, ben, Murat, X, Y ...) de kaybetmeyerek başlayalım,
daha sakin halledelim şu konuları diyorum. Hatta özetle tek demeye
çalıştığım şey de bu aslında.