[Gelistirici] Çomar betikleri geri dönüş değerlerinin yapısı.

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
19 Ağu 2007 Paz 23:34:54 EEST

On Sunday 19 August 2007 23:19:09 Furkan Duman wrote:

> Benim önerim, metod dönüş değerlerinin XML olarak sağlanması.

Bence iyi bir fikir, hatta simetrik olması açısından aynı yöntem çağrı
yaparken parametre göndermek için de kullanılabilir. Ama,

> Eğer olumlu bakarsanız, halihazırdaki betiklerde dönüşüm yavaş yavaş
> el değdikçe yapılabilir. Bunu bir kural haline getirmek istersek, yeni
> yazılan betiklerde dikkat etmemiz yeterli olacaktır zannediyorum.

Maalesef bu kadar kolay değil. Böyle bir değişiklik API/ABI bozacağı için
ancak 2008 sürümüyle birlikte gelebilir.

Bir kenarda dursun, Çomar 2.x serisi için tasarım yapılacağı zaman bakarız. Şu
anda çok erken böyle bir değişiklik için.

Yeni metot/sınıf eklerken bunlar XML döndürür diyebiliriz ama. Diğerleriyle
tutarsız olur ama uyumsuzluk çıkarmaz.