[Gelistirici] Çomar betikleri geri dönüş değerlerinin yapısı.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
19 Ağu 2007 Paz 23:19:09 EEST

Merhabalar,

wireless-tools'un link.py Çomar betiğini inceliyordum.

model.xml'de tanımlanmış Net.Link Çomar methodları, geri dönüş
değerlerine sahipse, bunlar, virgül, \n, noktalı virgül gibi değişken
yöntemlerle sağlanmışlar.

Çomar metodlarından dönen değerleri kullanan uygulamalar, bunları
parse etmeye, ayıklamaya uğraşmak zorunda. Hemen her metodda da farklı
bir yöntem kullandığımızdan, bunlar için ayrı parser'lar yazma
ihtiyacı ortaya çıkmakta. Şimdiye kadar hep Python ile parsing
yapıldığından zorluk çekilmemesi normal. :)

Metodun geri döndürdüğü değer sayısı veya yapısı değiştiğinde ise
istemcilerin patlaması tehlikesi ufukta görünüyor.

Metod dönüşlerinin standart dışı olması ise, Çomar modellerini
kullanan istemciler yazan programcılara sabit bir API sağlanmasını ve
metod API belgelemesini zorlaştırmakta.

Benim önerim, metod dönüş değerlerinin XML olarak sağlanması.

Hemen bütün dillerde birer XML parser kitaplığı mevcut. XML dünyaca
bilinen bir standart. Geliştiricilerin, farklı programlama dillerinde,
dönüş değerlerini daha kolay ayıklayabilmesine yardımcı olacak.

Metod API belgelendirmeleri daha anlaşılır olacak.

Metod dönüş değerlerine eklemeler daha kolay yapılabilecek,
istemcilerde de patlama riski daha az olacak sanıyorum.

Eğer olumlu bakarsanız, halihazırdaki betiklerde dönüşüm yavaş yavaş
el değdikçe yapılabilir. Bunu bir kural haline getirmek istersek, yeni
yazılan betiklerde dikkat etmemiz yeterli olacaktır zannediyorum.

Görüşleriniz?

--
Furkan Duman