[Gelistirici] devel -> contrib

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
30 Nis 2007 Pzt 00:28:53 EEST

30 Nis 2007 Pts tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Acikcasi bir isi yapan bir paket olmasi guzel bir kural. Ancak bence
> deponun geneli icin degil dagitim ISO'suna girecek yazilimlar icin
> anlamli bir kural. Kuralin hedefi, kullanicinin menuyu actiginda ayni
> isi yapacak bir suru programla karsilasip kafasinin karismamasi olmali.

Bu tartışmadan çıkan karar ne olursa olsun ISO'da yazılımlar tek olacak
kısmına +1.

> ISO'dan kurulmayip, kendisi gidip paket arayuzunden aciklamasina bakip,
> secip kurdugu surece ayni isleve sahip baska bir program kurmasinin
> hicbir sakincasi olmamali. O noktada artik kafa karisikligindan cok
> secim haline geliyor.
>
> O zaman boyle bir kurali tum depoya uygulamanin tek nedeni depoyu kucuk
> tutmak, resmi depodan cikacak paketlerin paketcilerinin ileride onlarla
> ugras(a)mamasi durumunda paketlerin destegini verme isinin cekirdek
> gelistiricilerin basina kalmamasini saglamak olabilir diye dusunuyorum.
>
> Baska bir nedeni var mi?

Bu bir neden ama önerimin temeli değil, böyle bir sorun olursa onu o gün
düşünürüz şimdiden felaket senaryoları planı yapmaya gerek yok sanırım :),
asıl derdim bu konuda da karar almak ve ya depoyu ya da belgeyi düzeltip
ondan sonra da bunu işletmek :)

Malum geçen toplantıda üstüme "Devel Deposundaki Paketlerin Bir Kalite
Standardına Çekilmesi" diye bir iş aldım, bunu yapmışken gerçekten açık ve
net şekilde bir de kural seti olsun istiyorum, bunu adam gibi belge haline
getireyim ve belgeye göre işleyelim istiyorum.

Özetle uyguladığımız politikada ki delikleri kapatıp, bir geliştircii paket
yapmaya karar verdiği andan itibaren işine yarayacak kurallar bu/standartlar
bu/yöntemler bu v.s gibi bir rehber olsun derdindeyim :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/