[Gelistirici] Paketlere simge verirken.

Furkan Duman coderlord at gmail.com
29 Eki 2006 Paz 21:40:22 EET

On 10/29/06, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> wrote:
> Bence standart simgelerden seçmeliyiz, kullanıcı yüklerken de görünsün. Tabii
> ideali sisteme öntanımlı kurduğumuz simge setinde  gerekli tüm simgelerin
> bulunması, ama o zaman da depoya eklenen her paket için simge setinin de
> update edilmesi gerekecek - attığımız taş ürküttüğümüz kurbağa sorunsalı.

Sana katılıyorum. Standart simgelerden seçmeliyiz. Çok fazla generic
kullanılabilecek simge var. Aslında burada amaçlanan şey, simgenin
kullanıcıya doğru şeyler çağrıştırması olmalı.

Mesela libmtp paketi, belirli mp3 çalarlardan içerik aktarma vs.
kütüphanesi. Ben bunun simgesini ipod_mount yaptım. Hem standart bir
simge, hem de kullanıcı simgeyi görür görmez bunun mp3 çalarla ilgili
birşey olduğunu anlıyor.

Simgeler, açıklama-özet bölümlerinden daha faydalı. Kullanıcı hiçbir
zaman yazılanı tam okumaz. :) Simgeler daha çabuk yorumlanabilir.

--
Furkan Duman