[Gelistirici] package-manager paketi öncesi test ihtiyacı

Fatih Aşıcı fatih.asici at gmail.com
28 Eki 2006 Cmt 21:54:01 EEST

28 Eki 2006 Cts 20:58 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Geliştiricilerden package-manager paketi çıkarmadan önce kurulum, kaldırma,
> güncelleme ve iptal tuşu testi yapmak isteyen olursa çok sevinirim. Paket
> çıktıktan sonra çok belirgin bir hata ile karşılaşmak hiç hoş olmuyor.
>
> Sadece bir kere kurulum, kaldırma ve ya herhangi bir paket güncelleme
> yapmanız yeterli. Çağlar'ın makinasında kurulum her seferinde bir sinyal
> hatası ile sonuçlanıyor. Ben de böyle bir şey olmuyor. Tekrarlayamadım da.
> Bir bunu görmek istiyorum.

Anlattığın şekilde kurulumları yaptıktan sonra package-manager ı açtım. Bir
paketi kaldırmak için seçtim ve karşıma 2 tane message box çıktı. Birinde

	'module' object has no attribute 'componentdb'

yazarken diğerinde,

	Database version for dbversion insufficient. Please run rebuild-db command.

yazıyordu. her ikisini de "Tamam" deyip kattıktan sonra ilgili paket seçili
kaldığı halde "Paketleri kaldır" düğmesi disabled idi.

Sonra belki de çomarı yeniden başlatmak gerekir diye "service comar restart"
yaptım. Daha sonra tekrar package-manager açtım. "Paket listesi yükleniyor"
yazısı çıkıp öylece kaldı. Arayüzdeki düğmelere basmak hiçbir tepki
vermiyordu.

Sonra pisi paketten kurulunca zaten kendisinin rebuild-db yaptığı aklıma
geldi. Galiba rebuild-db için package-manager'da bir ilerleme/bilgi penceresi
düşünülmüyor.

Konsolda rebuild-db yaptıktan sonra package-manager'ı açtığımda "Diğerleri"
haricinde bir bileşen yoktu. Tüm paketler bu başlık altında görünüyordu. Hem
yeni paketler kısmı hem de kurulu paketler kısmı için aynı şey geçerli.
Güncellemeleri göster dediğimde ise normal şekilde güncellemeleri kontrol
ediyor ancak sonra

	(0, 'DB object has been closed')

mesajı veren bir message box çıkıyor ve bileşen/paket listelerinde herhangi
bir değişiklik görünmüyor.