[Gelistirici] ntfs_3g

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 16:13:58 EEST

On Tue, 24 Oct 2006 14:12:58 +0300
"S.Çağlar Onur" <caglar at pardus.org.tr> wrote:

> 24 Eki 2006 Sal 14:02 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>
> Bu acayip bir sorun, elimdeki ntfs diskte bu sorunu yaşamadım hiç
> çöğüşiüğIı isimli klasör/dosyalar düzgün görüntüleniyor.

 Özellikle içinde "İ" geçen dizinler görünmüyor. "MUZİK LİSTEM",
"YUKSEK LİSANS" gibi.

> Fat için bunlar anlamsız, zaten bunları tutmuyor sadece biz
> gösterirken düzgünmüş gibi görünmesini sağlıyor, başka makinaya
> takıldığında gene haklar 755 oluyor. uid ve gid'i de hal halledeiyor.
> Bu baabta burada yapılacak birşey yok bence.

 Bize göstermelik olduğunu biliyorum, çünkü normalde vfat in permission
desteği yok, ama harici bir vfat diskten veri aktardıktan sonra
dosyaların herkese executable gelmesi hoşuma gitmiyor, bunu da güvenlik
açığı olarak görüyorum.

 Şu anda harici bir vfat disk takıldığında owner ı tetikleyen owner
oluyor ama grup root oluyor (removable olmalı), dosyalar 755 dizinler
755 yetkisiyle geliyor. Bu haliyle de removable/disk grubunda olmayan
biri o disk bağlandığında içinde gezip dosyaları okuyabiliyor,
çalıştırabiliyor

 ntfs'e yazılamıyor
 ntfs okumada problem var
 yetkiler gerekli korumayı yapamıyor.