[Gelistirici] ntfs_3g

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 14:12:58 EEST

24 Eki 2006 Sal 14:02 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  $subject i artık hayata geçirsek, hatta öntanımlı yapsak (neresi
> yamalanmalı ne yapılması gerekiyor bilmiyorum) mi ne dersiniz ?
> ntfs formatlı disk bölümü kurcalama şansım oldu, gerçekten de Türkçe
> (msi) karakterli dizinleri yok sayıyor şu anda ntfs. İçinde 7 dizin
> olan bir dizine girdiğimde normal/kernel ntfs "sana 2 tanesi yeter"
> dedi, ki okumayı da düzgün yapamıyor şu anda.

Bu acayip bir sorun, elimdeki ntfs diskte bu sorunu yaşamadım hiç çöğüşiüğIı
isimli klasör/dosyalar düzgün görüntüleniyor.

>  Bir de, bu diğer işletim sistemini bağlarken (vfat/ntfs) kullandığımız
> parametrelerin öntanımlı değerlerini değiştirebilir miyiz ?
> Benim önerim dmask=007, fmask=117, uid ve gid malum olacak şekilde.

Fat için bunlar anlamsız, zaten bunları tutmuyor sadece biz gösterirken
düzgünmüş gibi görünmesini sağlıyor, başka makinaya takıldığında gene haklar
755 oluyor. uid ve gid'i de hal halledeiyor. Bu baabta burada yapılacak
birşey yok bence.

>  Bunları betaya yetiştirirsek de çok güzel olur, hoşuma gitmiyor
> ama bu hikaye bir sürü dual buut insanı için önemli.

mask hedeleri için KDE yamasını upstream kabul etmedi. Bu dual buut
insanlarının ne sorun yaşadığını anlayabilsem belki sorunun ne olduğunu
anlamama daha yardımcı olacak, ne NTFS ne de FAT ile böyle bir sorun
yaşamıyorum ben default'lar her işimi görüyor.

Tam olarak sorun nedir?

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/