[Gelistirici] ntfs_3g

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 16:23:47 EEST

24 Eki 2006 Sal 16:13 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Özellikle içinde "İ" geçen dizinler görünmüyor. "MUZİK LİSTEM",
> "YUKSEK LİSANS" gibi.

Halen tekrarlayamıyorum ben bunu :(, bu isimlerle klasörler oluşturdum hatta
tam olarak şu yapı ile (içlerine birer tane boş a.txt dosyası koydum);

a/
	MÜZİK ÖÇÜĞ
	çöişüğı
	III
I/
	YUKSEK LİSANS
	ÇÖİŞÜĞI
	İİİ

bu klasörlerin tamamını görebiliyorum, xp/win2000 v.s farklı encodingler
Service Pack'lere göre başka işlemler mi yapıyor? Elinde win olan birileri
daha bu testleri tekrarlayıp sonucu bildirebilir mi?

>  Bize göstermelik olduğunu biliyorum, çünkü normalde vfat in permission
> desteği yok, ama harici bir vfat diskten veri aktardıktan sonra
> dosyaların herkese executable gelmesi hoşuma gitmiyor, bunu da güvenlik
> açığı olarak görüyorum.
>
>  Şu anda harici bir vfat disk takıldığında owner ı tetikleyen owner
> oluyor ama grup root oluyor (removable olmalı), dosyalar 755 dizinler
> 755 yetkisiyle geliyor. Bu haliyle de removable/disk grubunda olmayan
> biri o disk bağlandığında içinde gezip dosyaları okuyabiliyor,
> çalıştırabiliyor

Güvenlik açığımı abartı olmuş bea :) ama umask/dmask kullandığımız zamanda tam
tersi etki yaratıyor kopyalanan/taşınan tüm dosyaları masklıyor, FAT32
içindeki beniçalıştır.sh'ı kopyaladığımda arkasıdnan birde chmod +x yapmam
gerekiyor ki executable olsun.

Ben halen böyle kalsın, bırak FAT32 utansın modundayım ama _common sense_ (çok
common sense bir insanımdır) umask/dmask kullanalım diyorsa paketlerde
değişiklik yaparım. Yorum yapmayanlarda bir zahmet yorum yapar mı? Onur'la
kopeteden konuşuyormuş gibi gitmesin thread lütfen :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/