[Gelistirici] ntfs_3g

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eki 2006 Sal 14:02:15 EEST

 Merhaba,

 $subject i artık hayata geçirsek, hatta öntanımlı yapsak (neresi
yamalanmalı ne yapılması gerekiyor bilmiyorum) mi ne dersiniz ? Dün bir
ntfs formatlı disk bölümü kurcalama şansım oldu, gerçekten de Türkçe
(msi) karakterli dizinleri yok sayıyor şu anda ntfs. İçinde 7 dizin
olan bir dizine girdiğimde normal/kernel ntfs "sana 2 tanesi yeter"
dedi, ki okumayı da düzgün yapamıyor şu anda.

 Denediğim kadarıyla yazma vs. de de sorun yaşatmıyor. Fstab yazılımı
diğer sistemlerle aynı, fmask, dmask, uid, gid destekliyor vs. vs.

 Bir de, bu diğer işletim sistemini bağlarken (vfat/ntfs) kullandığımız
parametrelerin öntanımlı değerlerini değiştirebilir miyiz ?
Benim önerim dmask=007, fmask=117, uid ve gid malum olacak şekilde.

 Bunları betaya yetiştirirsek de çok güzel olur, hoşuma gitmiyor
ama bu hikaye bir sürü dual buut insanı için önemli.