[Gelistirici] AIGLX

Koray Löker loker at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 14:52:45 EEST

Merhaba,

13 Eki 2006 Cum 14:05 tarihinde, S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> Sorunları yazın, çalışırsa yazın ama mesela bu tarif ile blog yazıp
> kullanıcıların test etmesini sağlamayın önce bir bizde çalışsın sonra
> bakarız gerisine :P
Bugün X güncelledim, buna da bakayım dedim. Çok karışıkmış ayar dosyaları
falan... O bapta daha doğru düzgün bakamadığımı söylemeliyim. ama ekrana
realtime zoom yapabilme özelliği görmesinde %80 civarında kayıp olan bir
arkadaşım için muhteşem bir kullanışlılık sağlayacak gibi görünüyor.

Şimdiye dek windows'un magnifier'ı ile çalışıyordu ve KDE 3.4.2 öncesinde
denediğim Xmag türevleri real-time çalışmadıkları için işine yaramıyordu. Bu
AIGLX denen nane mag'i on kere katlar... Bu açıdan çok başarılı ve yararlı
buldum.

Pager ciddi saçmalıyor gördüğüm kadarıyla... Desktop2'de kopetem açık, ama
pager'da 1'de gibi görünüyor. 1'e tıkladığımda haliyle görünmüyor falan...
Üstelik pager background olarak masaüstü resimlerini atamıştım, onu da
anlamadı, direk gri kutucuklar koydu (dert değil o ama).

Bir de mesela jabber'dan yeni mesaj gelince kickerdaki pencere alanı yanıp
söner ya "aloo gürer yeni bi şey diyo" tadında.. o maşşallah sönmek bilmiyor
ve epey yanıltıcı oluyor.

Aaa bir de Yakuake'yi açtığımızda kicker'ın arkasındaki alanı da veriyor. Yani
ilk iki üç satır kicker'ın arkasında kalmış oluyor ve salak salak enter'a
basarken bu durumu fark edebiliyoruz :)))

Bunu kullanıcılara açarsak milletin kafası acaip dönecek bence... Yani
stabilite açısından bu saydıklarımın da sorun olduğunu, milletin kafasının
karışabileceğini düşünüyorum.

En sonunda gayet stabil hale gelmiş olan KDE sistemini, en deneysel ve
belgelendirilmemiş haliyle derlenmiş bir Enlightenment sürümüne çeviriyor
resmen... (Kişisel olarak sorun etmem, E16'nın hastasıyım, config
dosyalarının ustasıyım ama ya bizim son kullanıcılar?)

not: bir de görülen o ki, render motorları epey büyük farklılıklar yapıyor.
Gnome, Macos gibi davranış modelleri de var... Her temanın da bir öntanımlı
motoru var... O triplere de bakmak lazım... Belki ben en az uyum
sağlayabileceğim motoru seçmişimdir...
--
Koray Löker
/// Özgür işletim sistemi: http://www.pardus.org.tr ///