[Gelistirici] PiSi DB

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
15 Eki 2006 Paz 13:55:48 EEST

15 Eki 2006 Paz 11:14 tarihinde, Faik Uygur şunları yazmıştı:
> Ne yazık ki bunları ben de görmüştüm. :( Gaza gelip, pisi-db branch'ı
> oluşturdum ama sonra vakit bulamadım.

:)

> 5 -10 bin paketlik koca bir veri tabanımız olsa ve index'de tek bir
> paket güncellense bu index'e bakarak tüm veri tabanını yeniden inşa
> ediyoruz şu haliyle. Bir şekilde aldığımız index ile mevcut db mizdeki
> index'in farkını anlayıp db'yi update edebilmek mümkün olabilir mi acaba?
>
> rebuild-db içerisinde paket veri tabanları sonrasında depo index
> veritabanları zaten sil baştan oluşturuluyor ciddi bir problem durumunda.
>
> Hani yapılabilirliği ve sağlıklı olabilirliği konusunda kesin bir fikrim
> olmamakla beraber, bir fikir sadece.

PiSi dizaynı sırasında bizde aynını düşünmüştük, index oluştururken bir
şekilde yenisinin eski indexlerle farkını alıp onu clientlara yollayalım
falan demiştik ama implementasyon sırasında bu hale geldi işte :)

> Bence bu işi 1.1 sonrasında yapacağımız db hızlandırma çalışmaları içine
> alalım.

Oluw, nasıl uygun dersen

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>